Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Využíváte affiliate marketing pro prodej svých výrobků a služeb?

3. 12. 2013 | Online marketing

Znáte pojem affiliate program, nebo také partnerský program, či dokonce provizní program? Pokud ne, pak má váš online marketing povážlivou trhlinu.

Jak na online marketing jinak?

Abyste přitáhli nové relevantní návštěvníky na váš web nebo e-shop, můžete samozřejmě optimalizovat svůj web pro vyhledávače (SEO), nebo využít placených PPC kampaní (např. Adwords a Sklik). Oba přístupy mají svá specifika:

Online marketingový mix

Představte si ale, že by vám někdo přivedl potenciální zákazníky na váš web ihned a zcela zdarma. Zaujalo vás to? Mluvím totiž o affiliate marketingu.

Podívejme se na jeho definici z pohledu Wikipedie:

Affiliate marketing (také nazýván partnerský marketing nebo provizní systém) je marketingový nástroj internetových firem, který funguje na provázanosti stránek prodejce služeb nebo produktů se stránkami, které službu či výrobek doporučují. Jde o systém založený na propagaci produktu firmy prostřednictvím stránek affiliate partnerů, kteří za to dostávají nějaký podíl (provizi) z prodeje.

Jak affiliate marketing funguje?

Podívejme se na vše v jednotlivých krocích.

  1. Základem úspěšného affiliate marketingu je oslovení potenciálních partnerů ochotných doporučit váš produkt nebo službu.
  2. Affiliate partner doporučí váš produkt nebo službu rozličnými způsoby – bannerem na svém webu, e-mailingem na svou databází zákazníků či klientů, článkem na svém blogu či zprávou na svém profilu na Facebooku.
  3. Přes tyto kanály přichází potenciální návštěvníci na váš web a provádí objednávku.
  4. A nakonec vy za uskutečněnou objednávky affiliate partnerovi vyplácíte provizi.

A co je na tom úžasného? Za přivedeného návštěvníka  na váš web nic neplatíte. Platíte až po provedení objednávky a hlavně ve chvíli, kdy je objednávka skutečně zaplacena.

Jaké jsou obvykle provize? Pohybují se od jednotlivých procent až po desítky procent z ceny produktu nebo služby. Zde je pár příkladů mých affiliate programů:

Co je potřeba k fungování partnerského programu?

Možná už vás napadla otázka: Jak zjistím, že zákazník přišel od konkrétního partnera?

V tu chvíli na jeviště vstupuje affiliate síť, která jednak partnerům poskytne unikátní odkaz, přes který budou přivádět návštěvníky na váš web, a vám potřebné měření a zaznamenávání návštěv a objednávek na webu.

Affiliate program v praxi

Affiliate síť se postará o následující:

Jakou affiliate síť zvolit?

Vyberte si například eHUB. Je to jediná affiliate síť, která vyvíjí vlastní platformu. Ta nabízí tracking konverzí a pokročilou datovou analytiku pro vyhodnocování celého affilu. Ehub vznil již v roce 2010 a v současné době působí mimo ČR i na Slovenku, v Maďarsku a Rumunsku.

eHUB o sobě říká:

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop