Znáte pojem affiliate program, nebo také partnerský program, či dokonce provizní program? Pokud ne, pak má váš online marketing povážlivou trhlinu.
Abyste přitáhli nové relevantní návštěvníky na váš web nebo e-shop, můžete samozřejmě optimalizovat svůj web pro vyhledávače (SEO), nebo využít placených PPC kampaní (např. Adwords a Sklik). Oba přístupy mají svá specifika:
Představte si ale, že by vám někdo přivedl potenciální zákazníky na váš web ihned a zcela zdarma. Zaujalo vás to? Mluvím totiž o affiliate marketingu.
Podívejme se na jeho definici z pohledu Wikipedie:
Affiliate marketing (také nazýván partnerský marketing nebo provizní systém) je marketingový nástroj internetových firem, který funguje na provázanosti stránek prodejce služeb nebo produktů se stránkami, které službu či výrobek doporučují. Jde o systém založený na propagaci produktu firmy prostřednictvím stránek affiliate partnerů, kteří za to dostávají nějaký podíl (provizi) z prodeje.
Podívejme se na vše v jednotlivých krocích.
A co je na tom úžasného? Za přivedeného návštěvníka na váš web nic neplatíte. Platíte až po provedení objednávky a hlavně ve chvíli, kdy je objednávka skutečně zaplacena.
Jaké jsou obvykle provize? Pohybují se od jednotlivých procent až po desítky procent z ceny produktu nebo služby. Zde je pár příkladů mých affiliate programů:
Možná už vás napadla otázka: Jak zjistím, že zákazník přišel od konkrétního partnera?
V tu chvíli na jeviště vstupuje affiliate síť, která jednak partnerům poskytne unikátní odkaz, přes který budou přivádět návštěvníky na váš web, a vám potřebné měření a zaznamenávání návštěv a objednávek na webu.
Affiliate síť se postará o následující:
Vyberte si například eHUB. Je to jediná affiliate síť, která vyvíjí vlastní platformu. Ta nabízí tracking konverzí a pokročilou datovou analytiku pro vyhodnocování celého affilu. Ehub vznil již v roce 2010 a v současné době působí mimo ČR i na Slovenku, v Maďarsku a Rumunsku.
eHUB o sobě říká:
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář