MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby | Nejlepší obchodník je váš web | SEO akademie

POZOR: Poslední volné místo na školení copywritingu » přihlaste se

Vstupují návštěvníci na web opravdu přes úvodní stránku?

Přemýšleli jste nad tím, kterou stránku vašeho webu/e-shopu návštěvníci nejčastěji vidí jako první? Opravdu je to úvodní stránka? Podívejte se na tuto statistiku. Výsledky vás možná překvapí.

Co měříme

Zajímá nás, jakou stránku z našeho webu nebo e-shopu návštěvníci vidí nejčastěji jako první. Respektive, zda to je stránka úvodní, nebo nějaká jiná.

K měření jsem využil Google Analytics, v němž jsem se zaměřil na tzv. vstupní stránky. To je ta stránka, přes kterou návštěvník na web vstoupí = kterou uvidí první. A to bez ohledu, zda jde na web z vyhledávače, reklamy, sociálních sítí, nebo zadáním adresy v prohlížeči.

K měření jsem využil periodu 13 posledních měsíců. A měřil jsem na 48 webech, z čehož bylo 7 e-shopů.

Jak změřit vstupní stránky

V Google Analytics zvolte následující postup:

  1. Vyberte web a v horní navigaci zvolte Přehledy.
  2. V levé nabídce přehledů vyberte přehled Chování → Obsah webu → Vstupní stránky.
  3. Ve sloupci Vstupní stránka najděte položku označenou lomítkem. To je úvodní stránka webu. Dále pokračujte po řádku.
  4. Ve sloupci Návštěvy se na řádku zvolené stránky zaměřte na údaj v závorce. To je procentní podíl dané stránky ze všech vstupních stránek.

Vstupní stránky v Google Analytics

TIP: Chcete se naučit měřit a vyhodnocovat údaje v Google Analytics? Pak se přihlaste na můj kurz Google Analytics pro začátečníky.

Výsledky

Všechny weby

V rámci vybraných 48 webů klientů MD webdesign jsem došel k následujícímu závěru:

Jen ve 42 % případů návštěvníci ke vstupu na web použili úvodní stránku  webu.

V celkem 58 % případů vstoupili „dovnitř webu“. To první, co uviděli, tedy nebyla úvodní stránka, ale některá z vnitřních stránek webu.

Vstupní stránky webu a e-shopu

Jen e-shopy

Pokud se zaměřím pouze na měřené e-shopy, je tento poměr ještě větší:

Jen v 17 % případů přišli lidé na e-shop přes vstupní stránku.

Zvláště v případě e-shopů platí, že je třeba počítat s tím, že lidé přijdou do obchodu většinou přímo na stránku produktu, nebo kategorie.

Weby využívající reklamu a blogy

Nízké číslo vstupů přes úvodní stránku mají často weby využívající k získávání návštěvnosti reklamu. Ta obvykle nesměřuje návštěvníka na úvodní stránku.

A to stejné platí o webech, které mají blog a na nové články upozorňují fanoušky pomocí e-mailového marketingu. Nebo získávají návštěvnost z přirozeného vyhledávání. Lidé pak přijdou častěji na článek a nikoli na úvodní stránku.

Závěrem

Položte si následující otázky:

  • Jaký dojem budí vaše vstupní stránky na návštěvníka, který na web dorazí poprvé?
  • Dokáže se rychle zorientovat a nalezne zde potřebnou informaci?
  • Pracuje obsah stránky s návštěvníkem tak, aby provedl požadovanou akci?

TIP: Chcete umět tvořit obsah pro svůj web nebo e-shop? Přihlaste se na mé školení copywritingu.

To jsou vše otázky, které musí zvažovat webdesignér plánující web, ale také copywriter tvořící jeho obsah.

A jaká data jste našli v Google Analytics vy? Podělte se o svou zkušenost v komentářích.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop

Top