Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

Pomůže vám navýšení návštěvnosti webu?

Publikováno: 23. 9. 2015 | rubrika: Tvorba webu, Online marketing, Google Analytics

Každého napadne, že klíčem k úspěchu webu bude zvýšení jeho návštěvnosti. Je to ale skutečně jediný a správný způsob?

Znáte to taky? Pořídili jste si web, ale „skutek utek“. Na web moc lidí nechodí a protože na web moc lidí nechodí, web nepřináší poptávky či objednávky. Chcete vědět, jak to změnit?

Proč na můj web nikdo nechodí?

Odpovězte na otázku: Co sami děláte na webových stránkách (mimo těch vašich)?

Odpověď je: Hledáte informace, které vyřeší váš problém, či splní vaše přání nebo touhy. Jednoduše řečeno: návštěva webu má svůj důvod. A pokud neznáte důvod, proč navštívit váš web, pak je s ním něco v nepořádku. Co s tím?

Na web musíte dostat kvalitní obsah, který vyřeší problém vašich zákazníků, či jinak splní jejich očekávání, s nímž na váš web přišli.

Vztah zvýšení návštěvnosti a kvality webu

ušetřit peníze za reklamuProč vlastně zvyšovat návštěvnost a nespokojit se se současným stavem? Vysvětlím to na jednoduchém příkladu.

Řekněme, že váš web zaujme 2 % návštěvníků – říkáme tomu, že má konverzní poměr ve výši 2 %. To znamená, že z každých 100 návštěv máte dva zákazníky či klienty. A návštěvnost vašeho webu je například 500 uživatelů měsíčně, což znamená, že měsíčně web přivede 10 nových zákazníků nebo klientů.

V tomto bodě investujete do reklamy a přitáhnete na web dvakrát tolik návštěvníků – tedy 1000/měsíc. V rámci stávajícího konverzního poměru 2 % získá web díky vyšší návštěvnosti místo 10 celkem 20 zákazníků měsíčně.

Vaše náklady na vyšší návštěvnost však budou vynaložené efektivněji, pokud také zvýšíte konverzní poměr webu. A ten zvýšíte pouze kvalitnějším obsahem webu = takovým obsahem, který více zaujme návštěvníky a který lépe bude pracovat s jejich psychologií. Obsah tedy bude více odpovídat tomu, proč lidé na web přišli.

Zvýšíte-li pomocí kvalitnějšího a přesnějšího obsahu konverzní poměr webu o pouhého půl procenta – na 2,5 %, pak při návštěvnosti 1 000 uživatelů měsíčně se zvýší počet zákazníků z 20 na 25 při stejných nákladech na marketing. To je celkem o 25 %.

Co přitáhne návštěvníky

copywriting-obsah-je-král-ŘEZKvalitnější a přesnější obsah stojí na tom, že znáte svého zákazníka, vidíte mu do hlavy a přizpůsobíte mu obsah webu, ale také váš marketing. Prostě přitáhnete pozornost těch správných návštěvníků. Úprava obsahu webu by tedy měla předcházet vašim marketingovým aktivitám.

Ale jak zjistit, kdo je můj zákazník a jak přemýšlí, jaké má problémy a o čem sní? Odpovědí je analýza zákazníka – ta stanoví jednoho nebo více typických zákazníků. Odhalí jak přemýšlejí a co na vašem webu konkrétně hledají. Pokud víte, co hledají a jak přemýšlí, není nic jednoduššího, než jim to poskytnout.

K tomu je navíc zapotřebí vědět, jak tvořit obsah, který nejenom zaujme, ale také prodá vaše služby nebo výrobky.

TIP: Jak tvořit obsah, který prodává, se naučíte během jediného dne na kurzu Copywriting: píšeme texty, které prodávají.

Jak obsah vyhodnocovat

Víte, o jaký obsah na vašem webu mají návštěvníci zájem? Tedy který obsah odpovídá jejich očekávání a který nikoliv? Pokud máte web napojený na Google Analytics, pak tato data již dnes máte k dispozici. A pokud nikoliv, je třeba návštěvnost webu začít ihned měřit.

V Google Analytics snadno zjistíte:

Ostatně, pokud například píšete články na web a tvoříte nový obsah, měli byste vědět, zda je ve vyhledávačích dohledatelný. Návštěvnost z vyhledávačů vás na rozdíl od placené reklamy nic nestojí.

obsah webu

Zorientovat se v Google Analytics přitom není vůbec složité a zvládne to i naprostý laik.

TIP: Jak vyhodnocovat návštěvnost v Google Analytics vás naučím během jediného dne na kurzu Google Analytics pro začátečníky.

Závěrem

Kvalitnější obsah webu a jeho vyhodnocování v Google Analytics pro vás nemusí být španělská vesnice. Nemusíte být hned spisovatelé, abyste dokázali zaujmout.

Nechcete-li s webem uspět, můžete jej nechat napospas vodám internetu. Chcete-li ale změnit výkon svého webu, pak jsou právě vám určené mé praktické workshopy:

Těším se na vás.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop