Chcete správně měřit a vyhodnocovat své reklamní kampaně v Google Ads pomocí Google Analytics? Nebo rovnou v Ads vidět data z Analytics? Celým procesem vás provedu krok za krokem.
Výhodou propojení obou aplikací je možnost automatického importování metriky. Co to znamená v praxi?
V Google Ads potřebujete měřit konverze = prodeje, poptávky, registrace apod., abyste viděli, která klíčová slova, reklamy či reklamní sestavy plní obchodní cíle, tedy získávají zákazníky. Konverze můžete měřit dvěma způsoby:
ČTĚTE TAKÉ články:
V Google Ads můžete v tabulkách vidět metriky z Analytics. Jde o metriky Délka návštěvy, Míra okamžitého opuštění a Počet stránek za návštěvu. Nemusíte se tak přepínat mezi aplikacemi, abyste analyzovali návštěvnost z klíčového slova či reklamy. K tomu ovšem potřebujete mít obě aplikace propojené.
A v neposlední řadě může mít propojení ještě jeden nesporný benefit. Po propojení totiž data z Ads uvidíte přímo v Google Analytics. A to jednak ve speciálních přehledech v kategorii Google Ads, a pak i v jiných přehledech v průzkumníkovi s názvem Prokliky.
Samozřejmostí je, že musíte mít na svém webu nainstalovaný měřicí kód Google Analytics. To je základ, bez kterého se neobejdete. Dnes se však již jedná o standard a každý profesionál web na Google Analytics napojuje. A protože propojujeme Analytics a Ads, tak je třeba mít samozřejmě reklamní účet v Google Ads.
Nutné je především to, aby na sebe Analytics i Ads takzvaně viděli. To zajistíte tak, že se k oběma účtům budete přihlašovat se stejným účtem Google.
Účet Google si prosím nepleťte s účtem v Gmailu. Účet Google si můžete vytvořit se svou stávající osobní, nebo firemní e-mailovou adresou. A slouží k přihlašování k různým službám Googlu (Ads, Analytics, Search Console, YouTube, Gmail, Google Disk…).
Pokud se k Ads přihlašujete jiným účtem Google než do Analytics, tak vše snadno napravíte. Přihlaste se do Google Analytics a postupujte takto:
A to je vše. Nyní účet Google, s nímž se přihlašujete do Ads, vidí na váš účet v Google Analytics. A můžete se vrhnout do propojení.
Propojování začneme v Analytics. Do aplikace se nejdříve přihlaste.
Postupujte takto:
Jakmile jste udělali první krok v Analytics, můžete se pustit do nastavení v Ads.
Do Google Ads se přihlaste a postupujte takto:
Do Ads se nyní importují metriky z Google Analytics, o nichž jsem psal dříve.
V dalším kroku je třeba importovat konverze z Google Analytics do Ads. Postupujte takto:
Nakonec je možná ještě jedna úprava konverzního cíle. A ta záleží na tom, jaký atribuční model chcete pro měření zvolit. Více jsem o tom psal v článku Jak měřit konverze v Google Analytics.
Výchozí atribuční model je Poslední proklik. Ten ale výsledky značně zkresluje. Osobně tedy využívám atribuční model Lineární. U konverze jej změníte takto:
Takto můžete změnit atribuční model u jakékoli konverze.
A to je vše. Nyní můžete využívat všech možností, které propojení obou aplikací nabízí:
Pokud se chcete orientovat v Google Analytics a začít jej využívat k vyhodnocování návštěvnosti a marketingu, přihlaste se na můj kurz Google Analytics pro začátečníky.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář