Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

POZOR: Nyní v prodeji česká kniha Google Analytics 4 pro začátečníky.

Jak správně propojit Google Analytics s Ads

13. 7. 2020 | Online marketing, Google Analytics

Chcete správně měřit a vyhodnocovat své reklamní kampaně v Google Ads pomocí Google Analytics? Nebo rovnou v Ads vidět data z Analytics? Celým procesem vás provedu krok za krokem.

Proč propojovat Ads a Analytics

Výhodou propojení obou aplikací je možnost automatického importování metriky. Co to znamená v praxi?

V Google Ads potřebujete měřit konverze = prodeje, poptávky, registrace apod., abyste viděli, která klíčová slova, reklamy či reklamní sestavy plní obchodní cíle, tedy získávají zákazníky. Konverze můžete měřit dvěma způsoby:

ČTĚTE TAKÉ články:

V Google Ads můžete v tabulkách vidět metriky z Analytics. Jde o metriky Délka návštěvy, Míra okamžitého opuštěníPočet stránek za návštěvu. Nemusíte se tak přepínat mezi aplikacemi, abyste analyzovali návštěvnost z klíčového slova či reklamy. K tomu ovšem potřebujete mít obě aplikace propojené.

A v neposlední řadě může mít propojení ještě jeden nesporný benefit. Po propojení totiž data z Ads uvidíte přímo v Google Analytics. A to jednak ve speciálních přehledech v kategorii Google Ads, a pak i v jiných přehledech v průzkumníkovi s názvem Prokliky

Co je k tomu třeba

Samozřejmostí je, že musíte mít na svém webu nainstalovaný měřicí kód Google Analytics. To je základ, bez kterého se neobejdete. Dnes se však již jedná o standard a každý profesionál web na Google Analytics napojuje. A protože propojujeme Analytics a Ads, tak je třeba mít samozřejmě reklamní účet v Google Ads.

Nutné je především to, aby na sebe Analytics i Ads takzvaně viděli. To zajistíte tak, že se k oběma účtům budete přihlašovat se stejným účtem Google.

Účet Google si prosím nepleťte s účtem v Gmailu. Účet Google si můžete vytvořit se svou stávající osobní, nebo firemní e-mailovou adresou. A slouží k přihlašování k různým službám Googlu (Ads, Analytics, Search Console, YouTube, Gmail, Google Disk…).

Co když používám různé účty Google pro Ads a Analytics?

Pokud se k Ads přihlašujete jiným účtem Google než do Analytics, tak vše snadno napravíte. Přihlaste se do Google Analytics a postupujte takto:

  1. V levém menu klikněte na Správce.
  2. V levém sloupci vyberte účet Analytics s vaším webem. 
  3. Níže klikněte na Správa uživatelských účtů.
  4. Na stránce Oprávnění účtu klikněte vpravo nahoře na tlačítko + a pak na Přidávání uživatelů.
  5. Napište e-mailovou adresu, s níž se přihlašujete do Ads, a zaškrtněte oprávnění pro úpravy.
  6. Vpravo nahoře klikněte na Přidat.

A to je vše. Nyní účet Google, s nímž se přihlašujete do Ads, vidí na váš účet v Google Analytics. A můžete se vrhnout do propojení.

Jak na to v Google Analytics

Propojování začneme v Analytics. Do aplikace se nejdříve přihlaste. 

Postupujte takto:

  1. V levém menu klikněte na Správce.
  2. V levém sloupci vyberte účet Analytics s vaším webem a v prostředním sloupci Služba vyberte váš web, k němuž chcete přidat účet Ads.
  3. Níže klikněte na Propojení Google Ads.
  4. Na stránce Nakonfigurovat skupinu propojení Google Ads byste měli vidět svůj účet Google Ads. Ověřte si jeho číslo přímo v Google Ads (vpravo nahoře). Vybraný účet Ads zaškrtněte a klikněte na tlačítko Pokračovat.
  5. Do pole Název skupiny propojení napište název propojení, abyste se v tom vyznali (například MartinDomes.cz – Google Ads).
  6. Níže v části Výběr dat vyberte, do kterých výběrů dat budete chtít data z Ads načítat.
  7. Klikněte na tlačítko Propojit účty a následně na tlačítko Hotovo.

Jak na to v Google Ads

Jakmile jste udělali první krok v Analytics, můžete se pustit do nastavení v Ads.

Připojení účtu Analytics

Do Google Ads se přihlaste a postupujte takto:

  1. V navigaci nahoře klikněte na Nástroje a nastavení.
  2. V menu ve sloupci Nastavení klikněte na Připojené účty.
  3. Na další stránce klikněte v části Google Analytics na Podrobnosti.
  4. Na stránce byste nyní měli vidět svůj účet Google Analytics. Pokud jej nevidíte, pak jste nevytvořili propojení z Google Analytics (viz postup výše). Ve sloupci Akce klikněte na Připojit.
  5. Oba přepínače PřipojitImportovat metriky z webu přepněte do zapnuté polohy a klikněte na Uložit.

Do Ads se nyní importují metriky z Google Analytics, o nichž jsem psal dříve.

Importování konverzí

V dalším kroku je třeba importovat konverze z Google Analytics do Ads. Postupujte takto:

  1. V navigaci nahoře klikněte na Nástroje a nastavení.
  2. V menu ve sloupci Měření klikněte na Konverze.
  3. Nad tabulkou (nyní by měla být prázdná) klikněte na tlačítko +.
  4. Na stránce Začít měřit konverze klikněte zcela vpravo na volbu Import.
  5. Zvolte první volbu Google Analytics a klikněte na tlačítko Pokračovat.
  6. Zaškrtněte ty konverze, které chcete importovat do Ads. Vyberte jen ty, které jsou relevantní k vašim cílům. A pokud zvolíte konverzi Transakce (tedy nákupy z eshopu z měření elektronického obchodu), pak nezaškrtávejte cíl, který je shodný (jeho název může být například Nákup v eshopu apod.), protože by se vám konverze zdvojily. 
  7. Klikněte na tlačítko Importovat a pak na Hotovo.

Úprava atribučního modelu

Nakonec je možná ještě jedna úprava konverzního cíle. A ta záleží na tom, jaký atribuční model chcete pro měření zvolit. Více jsem o tom psal v článku Jak měřit konverze v Google Analytics.

Výchozí atribuční model je Poslední proklik. Ten ale výsledky značně zkresluje. Osobně tedy využívám atribuční model Lineární. U konverze jej změníte takto:

  1. Na stránce Konverzní akce (Nástroje a nastavení → Konverze) klikněte na konverzi, kterou chcete upravit.
  2. Vpravo dole klikněte na Upravit nastavení.
  3. Zcela dole klikněte na Atribuční model.
  4. Klikněte do roletky, kde je nyní Poslední proklik a vyberte Lineární.
  5. A pozor, neklikejte na Hotovo! Vpravo dole musíte nejdřív kliknout na Uložit, jinak se změna neprojeví.
  6. A nyní můžete kliknout na tlačítko Hotovo.
  7. Na další stránce klikněte na Zpět a jste zpět v seznamu konverzí.

Takto můžete změnit atribuční model u jakékoli konverze.

Závěrem

A to je vše. Nyní můžete využívat všech možností, které propojení obou aplikací nabízí:

Pokud se chcete orientovat v Google Analytics a začít jej využívat k vyhodnocování návštěvnosti a marketingu, přihlaste se na můj kurz Google Analytics pro začátečníky.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop