fbpx

Webdesign a tvorba webových stránek - Brno

Do košíku

POZOR: Nenechte si ujít říjnové kurzy SEO, PPC reklamy, Google Analytics a copywritingu » vyberte si

INFOGRAFIKA: Zdroje návštěvnosti webů a podíl na konverzích v roce 2015

Na vzorku 50 webů z různých oborů vám ukážu, jaké jsou nejčastější zdroje jejich návštěvnosti, a které z nich mají největší podíl na konverzích.

Jak jsem měřil

Pro statistiku jsem využil vzorek 50 webů, které jsme v posledních 3 letech připravovali v rámci MD webdesign. Tyto weby jdou napříč různými obory.

Data pochází z Google Analytics a jsou za období od 1.1.2015 do 31.12.2015.

Pro srovnání jsem nevyužil přehled zdrojů, ale přehled kanálů. Díky tomu jsem získal přehled celého přirozeného vyhledávání bez ohledu na konkrétní vyhledávač.

Konverze = měřená akce na webu, kterou chceme, aby návštěvník provedl. Například objednávka či poptávka, ale patří sem také zaslání dotazu.

Využil jsem následující metriky:

  • Pro návštěvnost – celkový počet návštěv.
  • Pro konverze – celkový podíl na konverzích bez ohledu na to, zda zdroj stál na začátku, uprostřed nebo na konci konverzní trasy.

POZOR: Pro měření podílu na konverzích jsem nepoužil běžný přehled cílů, protože Google Analytics přiřazuje konverzi až poslednímu zdroji návštěvy před konverzí. A tuto konverzi nepřiřazuje přímé návštěvnosti. Využil jsem proto přehled Asistované konverze, průzkumník Konverze.

Můj komentář

Celkově si můžete všimnout, že nejčastějším zdrojem návštěvnosti i konverzí jsou vyhledávače. Pokud sečteme přirozené i neplacené vyhledávání, je jejich podíl následující:

  • Návštěvnost: 59 %
  • Podíl na konverzích: 51 %

Poznámka: Řada webů však placené vyhledávání k získávání návštěvnosti nevyužívala. Jinak by čísla byla ještě větší.

Pokud máte malý rozpočet a pečlivě zvažujete, za co peníze na marketing webu utratit, moje doporučení je jednoznačné: investujte do správy PPC kampaní a získávání návštěvnosti z přirozeného vyhledávání.

Nezapomínejte však na další zdroje návštěvnosti a konverzí. Dlouhodobě se nám osvědčuje obsahový a e-mailový marketing.

Minimální přínos pro živnotníky a malé firmy pak vnímáme v případě sociálních sítí.

Infografika

Report - zdroje návštěvnosti a podíl na konverzích

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

  1. Velice mě překvapují sociální sítě, a při tom podle mnoha marketérů je to super zdroj návštěvnosti.

  2. děkuji za článek, sociální sítě mě také překvapily

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes
ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign
tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop