Webdesign a tvorba webových stránek - Brno »

Do košíku »

Přihlaste se na říjnové živé kurzy copywritingu, PPC reklamy a Google Analytics

Co vám o webu prozradí Google Analytics: 3 důležité přehledy

10. 6. 2015 | Google Analytics

Vyznáte se v přehledech Google Analytics? Zjistěte, jak získat užitečné informace, aniž byste se museli přehrabovat v tunách čísel a přehledů Google Anaylytics.

V tomto článku vám ukážu několik užitečných přehledů, díky nimž získáte přehled o návštěvnících webu a jejich chování, ale také přehled o úspěšnosti optimalizace pro vyhledávače a obchodním výkonu webu.

Další efektivní techniky dolování dat z Analytics učím na školení Google Analytics pro začátečníky.

TIP: Otevřete si Google Analytics a ihned si všechny postupy sami vyzkoušejte na svém webu.

Zvolte časové období přehledů

Než začnete, je třeba si zvolit časové období. Pamatujte, že čím delší období, tím více návštěv a dat, a tím větší je přesnost výsledku analýzy.

Jaký závěr bude přesnější?

Samozřejmě, že B je správně.

Pár tipů pro volbu správného období

Pro následující příklady jsem zvolil období jednoho roku, tedy od 1.5.2014  do 30.4.2015.

Google Analytics - volba období

Odkud chodí návštěvníci webu

Chcete vědět, jakou internetovou cestou lidé nejčastěji přicházejí na váš web? Tedy, zda přicházejí spíše z přirozeného vyhledávání, placeného vyhledávání, ze sociálních sítí, nebo z vašich e-mailů či bannerů? Pak budete v Google Analytics hledat tzv. kanály návštěvnosti.

Postupujte takto:

  1. V levém sloupci zvolte přehled Akvizice > Veškerá návštěvnost > Kanály.
  2. Nad grafem vpravo zvolte způsob zobrazení trendové čáry – já volím Měsíc.
  3. Nad tabulkou vpravo klikněte na způsob zobrazení Procenta.
  4. Data v grafu a tabulce by měla zobrazovat Návštěvy.

Výsledek vidíte na obrázku níže.

Google Analytics - kanály návštěvnosti

Vysvětlení anglických výrazů: Organic Search – přirozené vyhledávání, Paid Search – placené vyhledávání (PPC), Referral – odkazy z jiných webů, Social – odkazy ze sociální sítí, Direct – přímá návštěvnost zadáním adresy webu, Display – bannery, Email – odkazy z označených e-mailových kampaní.

Jak se vám daří optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Snažíte se o zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů například budování zpětných odkazů? Podívejme se společně na to, zda jsou tyto snahy úspěšné.

Postupujte takto:

  1. V levém sloupci zvolte přehled Akvizice > Veškerá návštěvnost > Kanály.
  2. V tabulce kliknětě na Organic Search.
  3. Nad tabulkou na řádku Primární dimenze klikněte na Zdroj.
  4. Nad grafem vpravo zvolte způsob zobrazení trendové čáry – já volím Měsíc.

Výsledek vidíte na obrázku níže.

Google Analytics - návštěvy z vyhledávačů

Co nám tento přehled říká? Vzrůstající graf prokazuje, že návštěvnost z vyhledávačů roste, což potvrzuje úspěšnost pravidelné optimalizace pro vyhledávače. Pokud by graf stagnoval, nebo klesal, pak jsou vaše SEO postupy neúspěšné.

TIP: Všimněte si také, že v tabulce můžete snadno srovnat nejenom počet návštěv, ale také konverzní poměr jednotlivých vyhledávačů (poměr mezi celkovým počtem návštěv a počtem návštěv s konverzí).  Konverzní poměr vám prozradí efektivnost návštěv z daného vyhledávače.

Který zdroj návštěvnosti přináší nejvíce objednávek

O objednávky a poptávky jde až na prvním místě, pokud máte web proto, aby vám vydělával peníze. Povědomí o tom, který zdroj návštěvnosti přivádí nejvíce skutečných zákazník proto může být klíčový.

Co díky tomuto přehledu zjistíte:

Postupujte takto:

  1. V levém sloupci zvolte přehled Akvizice > Veškerá návštěvnost > Zdroj/médium.
  2. Nad grafem vlevo klikněte do roletky Návštěvy, v rozbaleném panelu napište Splnění cílů a položku kliknutím vyberte.
  3. Nad grafem vpravo zvolte způsob zobrazení trendové čáry – já volím Měsíc.
  4. V tabulce klikněte na název sloupce Konverzní poměr cíle, čímž se tabulka seřadí podle hodnot v tomto sloupci.
  5. Nad tabulkou klikněte do roletky Typ řazení a zvolte Vážené. Analytics vezme v potaz nejenom konverzní poměr, ale také počet návštěv.

Výsledek vidíte na obrázku níže.

Google Analytics - konverze na webu

Co nám přehled například ukazuje?

Vysvětlení zkratek: organic – přirozené vyhledávání, cpc – placené vyhledávání (PPC), referral – odkazy z jiných webů nebo sociálních sítí, direct – přímá návštěvnost zadáním adresy webu, email – odkazy z označených e-mailových kampaní.

Chcete se naučit využívat Google Analytics?

Chcete umět vyhodnocovat webové objednávky/poptávky, marketing, SEO, nebo chování návštěvníků na svém webu/e-shopu? Pak přijďte na mé školení Google Analytics pro začátečníky.

Nečeká vás žádná nudná teorie! Vše vás naučím na ukázkách , příkladech a cvičeních, díky nimž ovládnete z Google Analytics přesně to, co opravdu potřebujete. A vše si budete moci hned otestovat na svém vlastním webu/e-shopu.

Zjistěte více o školení

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Sdílejte článek na sociálních sítích

Přečtěte si také...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop