Vyznáte se v přehledech Google Analytics? Zjistěte, jak získat užitečné informace, aniž byste se museli přehrabovat v tunách čísel a přehledů Google Anaylytics.
V tomto článku vám ukážu několik užitečných přehledů, díky nimž získáte přehled o návštěvnících webu a jejich chování, ale také přehled o úspěšnosti optimalizace pro vyhledávače a obchodním výkonu webu.
Další efektivní techniky dolování dat z Analytics učím na školení Google Analytics pro začátečníky.
TIP: Otevřete si Google Analytics a ihned si všechny postupy sami vyzkoušejte na svém webu.
Než začnete, je třeba si zvolit časové období. Pamatujte, že čím delší období, tím více návštěv a dat, a tím větší je přesnost výsledku analýzy.
Jaký závěr bude přesnější?
Samozřejmě, že B je správně.
Pro následující příklady jsem zvolil období jednoho roku, tedy od 1.5.2014 do 30.4.2015.
Chcete vědět, jakou internetovou cestou lidé nejčastěji přicházejí na váš web? Tedy, zda přicházejí spíše z přirozeného vyhledávání, placeného vyhledávání, ze sociálních sítí, nebo z vašich e-mailů či bannerů? Pak budete v Google Analytics hledat tzv. kanály návštěvnosti.
Postupujte takto:
Výsledek vidíte na obrázku níže.
Vysvětlení anglických výrazů: Organic Search – přirozené vyhledávání, Paid Search – placené vyhledávání (PPC), Referral – odkazy z jiných webů, Social – odkazy ze sociální sítí, Direct – přímá návštěvnost zadáním adresy webu, Display – bannery, Email – odkazy z označených e-mailových kampaní.
Snažíte se o zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů například budování zpětných odkazů? Podívejme se společně na to, zda jsou tyto snahy úspěšné.
Postupujte takto:
Výsledek vidíte na obrázku níže.
Co nám tento přehled říká? Vzrůstající graf prokazuje, že návštěvnost z vyhledávačů roste, což potvrzuje úspěšnost pravidelné optimalizace pro vyhledávače. Pokud by graf stagnoval, nebo klesal, pak jsou vaše SEO postupy neúspěšné.
TIP: Všimněte si také, že v tabulce můžete snadno srovnat nejenom počet návštěv, ale také konverzní poměr jednotlivých vyhledávačů (poměr mezi celkovým počtem návštěv a počtem návštěv s konverzí). Konverzní poměr vám prozradí efektivnost návštěv z daného vyhledávače.
O objednávky a poptávky jde až na prvním místě, pokud máte web proto, aby vám vydělával peníze. Povědomí o tom, který zdroj návštěvnosti přivádí nejvíce skutečných zákazník proto může být klíčový.
Co díky tomuto přehledu zjistíte:
Postupujte takto:
Výsledek vidíte na obrázku níže.
Co nám přehled například ukazuje?
Vysvětlení zkratek: organic – přirozené vyhledávání, cpc – placené vyhledávání (PPC), referral – odkazy z jiných webů nebo sociálních sítí, direct – přímá návštěvnost zadáním adresy webu, email – odkazy z označených e-mailových kampaní.
Chcete umět vyhodnocovat webové objednávky/poptávky, marketing, SEO, nebo chování návštěvníků na svém webu/e-shopu? Pak přijďte na mé školení Google Analytics pro začátečníky.
Nečeká vás žádná nudná teorie! Vše vás naučím na ukázkách , příkladech a cvičeních, díky nimž ovládnete z Google Analytics přesně to, co opravdu potřebujete. A vše si budete moci hned otestovat na svém vlastním webu/e-shopu.
[tlac obsah=“Zjistěte více o školení“ cil=“https://www.martindomes.cz/skoleni/google-analytics-pro-zacatecniky/“]
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Napsat komentář