V posledním díle seriálu věnovaného PPC kampaním se naučíte spočítat si skutečné náklady na PPC reklamu tak, aby kampaň nebyla prodělečná.
Čtěte také předchozí díly:
Dnešní článek nebude o žádných matematických orgiích. Půjde o prosté kupecké počty, které zvládnete se základní znalostí matematiky. Věřím, že ani nebudete muset vytahovat kalkulačku.
Na začátku kampaně by měl stát plán. Přece jen tak nevyhodíte peníze z okna, abyste čekali, zda se vám vrátí.
Začněte tím, že si stanovíte cíl kampaně. Tím může být:
Ve všech případech jde o nějakou konverzi. A vaším úkolem je stanovit, kolik můžete za novou konverzi utratit peněz.
Podívejme se na příklad v situaci, kdy chcete získat poptávku vaší služby. Služba stojí 10 000 Kč a jste ochotni investovat 20 % z této ceny do získání nového klienta. Přitom víte, že v průměru připravíte 5 cenových nabídek, než získáte nového zákazníka.
Výpočet je pak prostý:
10 000 Kč x 20 % = 2 000 Kč / 5 poptávek = 400 Kč / 1 poptávku
Jedna poptávka (konverze) z PPC kampaně vás tak nesmí přijít na víc než 400 Kč.
Když víme, kolik mě může stát jedna poptávka, můžeme se pustit do zjištění, jak efektivní kampaň musí být. Efektivitu ukazuje tzv. konverzní poměr = poměr mezi počtem návštěvníků z reklamy a počtem těch, kteří objednali.
Řekněme, že investujeme v průměru 10 Kč do jednoho prokliku. Znamená to, že nejméně každý 40. proklik musí vést k poptávce.
Výpočet je opět snadný:
400 Kč za poptávku / 10 Kč za proklik = 40 prokliků pro jednu poptávku
= 2,5 poptávky / 100 návštěvZe 100 návštěvníků tak máme 2,5 poptávky, tedy konverzní poměr 2,5 %.
Pokud udržíte tento konverzní poměr a cen u za proklik, pak máte vyhráno. A budete vědět, že se můžete zbavit klíčových slov, která mají konverzní poměr nižší, a naopak investovat více do slov, které mají konverzní poměr vyšší.
V Google Analytics nás bude zajímat konverzní poměr:
POZOR ovšem na to, na co jsem upozorňoval v minulém díle. V případě, že klíčové slovo zajistilo konverzi pouze formou asistence, do konverzního poměru se tato asistence nezapočítává.
No a nakonec si ještě spočítáme naše reálné náklady na jednu konverzi – poptávku, objednávku či registraci.
Prvním krokem je zvolit správné časové období. Čím delší období a více návštěv a poptávek, tím větší statistická přesnost dat. Za toto časové období zjistěte náklady na PPC kampaň v Adwords a náklady na Sklik. To je náš první údaj.
Ve druhém kroku musíme zjistit konkrétní počet konverzí. V minulém dílu jsem psal, že není dobré se spoléhat na počet splněných cílů nebo na počet transakcí, ale je třeba počítat s asistovanými konverzemi.
V Google Analytics si najděte tento přehled: Konverze > Cesty s více kanály > Asistované konverze > Průzkumník: Konverze > Primární dimenze: Zdroj/médium.
A ve třetím kroku použijeme prosté dělení.
Výpočet bude vypadat takto:
Celkové náklady / počet konverzí z kroku 2 = náklady/konverzi
Nyní znáte celkové náklady na jednu konverzi a můžete si je porovnat se svým plánem a původní představou popsanou v podkapitole Kolik si můžu dovolit utratit.
Cílem toho seriálu bylo ukázat vám cestu, jak zefektivnit vaše PPC kampaně. Je to časově náročná práce, která vyžaduje hodně zkušeností. Z mého pohledu je drtivá většina kampaní vedená lidmi bez znalosti PPC kampaní ztrátová. Ale třeba budete výjimka 🙂
Napište mi do komentářů, jak jste na tom se ziskovostí svých kampaní.
TIP: Nechejte správu PPC kampaně na odbornících, ušetřete čas a získejte více poptávek. Zjistěte více o správě PPC kampaní.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
Počet komentářů: 2
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Jsem PPC nováček a máte pravdu – drtivá většina bude zezačátku ztrátová. Nejhorší je, že pokud si myslíte, že děláte všechno správně a stejně nejste v plusu… z PPC mám třeba 1% konv poměr, ale potřebuji tak 2,5%.
Je obecně konv poměr z PPC prostě malý? Díky.