Chcete správně měřit a vyhodnocovat své reklamní kampaně v Google Ads pomocí Google Analytics? Nebo rovnou v Ads vidět data z Analytics? Celým procesem vás provedu krok za krokem.
Proč propojovat Ads a Analytics
Výhodou propojení obou aplikací je možnost automatického importování metriky. Co to znamená v praxi?
V Google Ads potřebujete měřit konverze = prodeje, poptávky, registrace apod., abyste viděli, která klíčová slova, reklamy či reklamní sestavy plní obchodní cíle, tedy získávají zákazníky. Konverze můžete měřit dvěma způsoby:
V Ads si vytvoříte novou konverzi, která vygeneruje měřicí kód. A ten pak musíte ručně vložit na děkovnou stránku po provedení registrace/nákupu/poptávky. Kolik chcete měřit konverzních cílů, tolik kódů. Zdá se vám to zdlouhavé?
Nebo, a to je ten jednodušší způsob, si konverze prostě importujete z Google Analytics. Žádný kód a jen dvě kliknutí. Nezní to jednodušeji?
V Google Ads můžete v tabulkách vidět metriky z Analytics. Jde o metriky Délka návštěvy, Míra okamžitého opuštění a Počet stránek za návštěvu. Nemusíte se tak přepínat mezi aplikacemi, abyste analyzovali návštěvnost z klíčového slova či reklamy. K tomu ovšem potřebujete mít obě aplikace propojené.
A v neposlední řadě může mít propojení ještě jeden nesporný benefit. Po propojení totiž data z Ads uvidíte přímo v Google Analytics. A to jednak ve speciálních přehledech v kategorii Google Ads, a pak i v jiných přehledech v průzkumníkovi s názvem Prokliky.
Co je k tomu třeba
Samozřejmostí je, že musíte mít na svém webu nainstalovaný měřicí kód Google Analytics. To je základ, bez kterého se neobejdete. Dnes se však již jedná o standard a každý profesionál web na Google Analytics napojuje. A protože propojujeme Analytics a Ads, tak je třeba mít samozřejmě reklamní účet v Google Ads.
Nutné je především to, aby na sebe Analytics i Ads takzvaně viděli. To zajistíte tak, že se k oběma účtům budete přihlašovat se stejným účtem Google.
Účet Google si prosím nepleťte s účtem v Gmailu. Účet Google si můžete vytvořit se svou stávající osobní, nebo firemní e-mailovou adresou. A slouží k přihlašování k různým službám Googlu (Ads, Analytics, Search Console, YouTube, Gmail, Google Disk…).
Co když používám různé účty Google pro Ads a Analytics?
Pokud se k Ads přihlašujete jiným účtem Google než do Analytics, tak vše snadno napravíte. Přihlaste se do Google Analytics a postupujte takto:
V levém menu klikněte na Správce.
V levém sloupci vyberte účet Analytics s vaším webem.
Níže klikněte na Správa uživatelských účtů.
Na stránce Oprávnění účtu klikněte vpravo nahoře na tlačítko + a pak na Přidávání uživatelů.
Napište e-mailovou adresu, s níž se přihlašujete do Ads, a zaškrtněte oprávnění pro úpravy.
Vpravo nahoře klikněte na Přidat.
A to je vše. Nyní účet Google, s nímž se přihlašujete do Ads, vidí na váš účet v Google Analytics. A můžete se vrhnout do propojení.
Jak na to v Google Analytics
Propojování začneme v Analytics. Do aplikace se nejdříve přihlaste.
Postupujte takto:
V levém menu klikněte na Správce.
V levém sloupci vyberte účet Analytics s vaším webem a v prostředním sloupci Služba vyberte váš web, k němuž chcete přidat účet Ads.
Níže klikněte na Propojení Google Ads.
Na stránce Nakonfigurovat skupinu propojení Google Ads byste měli vidět svůj účet Google Ads. Ověřte si jeho číslo přímo v Google Ads (vpravo nahoře). Vybraný účet Ads zaškrtněte a klikněte na tlačítko Pokračovat.
Do pole Název skupiny propojení napište název propojení, abyste se v tom vyznali (například MartinDomes.cz – Google Ads).
Níže v části Výběr dat vyberte, do kterých výběrů dat budete chtít data z Ads načítat.
Klikněte na tlačítko Propojit účty a následně na tlačítko Hotovo.
Jak na to v Google Ads
Jakmile jste udělali první krok v Analytics, můžete se pustit do nastavení v Ads.
Připojení účtu Analytics
Do Google Ads se přihlaste a postupujte takto:
V navigaci nahoře klikněte na Nástroje a nastavení.
V menu ve sloupci Nastavení klikněte na Připojené účty.
Na další stránce klikněte v části Google Analytics na Podrobnosti.
Na stránce byste nyní měli vidět svůj účet Google Analytics. Pokud jej nevidíte, pak jste nevytvořili propojení z Google Analytics (viz postup výše). Ve sloupci Akce klikněte na Připojit.
Oba přepínače Připojit i Importovat metriky z webu přepněte do zapnuté polohy a klikněte na Uložit.
Do Ads se nyní importují metriky z Google Analytics, o nichž jsem psal dříve.
Importování konverzí
V dalším kroku je třeba importovat konverze z Google Analytics do Ads. Postupujte takto:
V navigaci nahoře klikněte na Nástroje a nastavení.
V menu ve sloupci Měření klikněte na Konverze.
Nad tabulkou (nyní by měla být prázdná) klikněte na tlačítko +.
Na stránce Začít měřit konverze klikněte zcela vpravo na volbu Import.
Zvolte první volbu Google Analytics a klikněte na tlačítko Pokračovat.
Zaškrtněte ty konverze, které chcete importovat do Ads. Vyberte jen ty, které jsou relevantní k vašim cílům. A pokud zvolíte konverzi Transakce (tedy nákupy z eshopu z měření elektronického obchodu), pak nezaškrtávejte cíl, který je shodný (jeho název může být například Nákup v eshopu apod.), protože by se vám konverze zdvojily.
Klikněte na tlačítko Importovat a pak na Hotovo.
Úprava atribučního modelu
Nakonec je možná ještě jedna úprava konverzního cíle. A ta záleží na tom, jaký atribuční model chcete pro měření zvolit. Více jsem o tom psal v článku Jak měřit konverze v Google Analytics.
Výchozí atribuční model je Poslední proklik. Ten ale výsledky značně zkresluje. Osobně tedy využívám atribuční model Lineární. U konverze jej změníte takto:
Na stránce Konverzní akce (Nástroje a nastavení → Konverze) klikněte na konverzi, kterou chcete upravit.
Vpravo dole klikněte na Upravit nastavení.
Zcela dole klikněte na Atribuční model.
Klikněte do roletky, kde je nyní Poslední proklik a vyberte Lineární.
A pozor, neklikejte na Hotovo! Vpravo dole musíte nejdřív kliknout na Uložit, jinak se změna neprojeví.
A nyní můžete kliknout na tlačítko Hotovo.
Na další stránce klikněte na Zpět a jste zpět v seznamu konverzí.
Takto můžete změnit atribuční model u jakékoli konverze.
Závěrem
A to je vše. Nyní můžete využívat všech možností, které propojení obou aplikací nabízí:
V Ads uvidíte konverze a metriky z Analytics, aniž byste museli instalovat speciální kódy.
V Analytics uvidíte všechny metriky z Ads, což vám umožní vyhodnocovat vaše kampaně v Ads.
Pokud se chcete orientovat v Google Analytics a začít jej využívat k vyhodnocování návštěvnosti a marketingu, přihlaste se na můj kurz Google Analytics pro začátečníky.
Upozornění na nové články do e-mailu?
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Můžu použít cookies k anonymnímu měření návštěvnosti?
Měření mi pomáhá například vyhodnocovat, odkud jste přišli a jaké stránky webu se vám líbí nejvíc.
Funkce webu
Vždy aktivní
Soubory cookie nezbytně nutné pro fungování webu.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky návštěvnosti
Tyto soubory cookie měří návštěvy jednotlivých stránek a umožňují tak vyhodnocovat, co se vám nejvíc líbí.Tyto soubory cookie měří návštěvy jednotlivých stránek a umožňují mi tak vyhodnocovat, co se vám nejvíc líbí.
Marketingové
Tyto soubory cookie umožňují zobrazení reklamy na jiných webech s tipy na další obsah.
Napsat komentář