Na vzorku 50 webů z různých oborů vám ukážu, jaké jsou nejčastější zdroje jejich návštěvnosti, a které z nich mají největší podíl na konverzích.
Pro statistiku jsem využil vzorek 50 webů, které jsme v posledních 3 letech připravovali v rámci MD webdesign. Tyto weby jdou napříč různými obory.
Data pochází z Google Analytics a jsou za období od 1.1.2015 do 31.12.2015.
Pro srovnání jsem nevyužil přehled zdrojů, ale přehled kanálů. Díky tomu jsem získal přehled celého přirozeného vyhledávání bez ohledu na konkrétní vyhledávač.
Konverze = měřená akce na webu, kterou chceme, aby návštěvník provedl. Například objednávka či poptávka, ale patří sem také zaslání dotazu.
Využil jsem následující metriky:
POZOR: Pro měření podílu na konverzích jsem nepoužil běžný přehled cílů, protože Google Analytics přiřazuje konverzi až poslednímu zdroji návštěvy před konverzí. A tuto konverzi nepřiřazuje přímé návštěvnosti. Využil jsem proto přehled Asistované konverze, průzkumník Konverze.
Celkově si můžete všimnout, že nejčastějším zdrojem návštěvnosti i konverzí jsou vyhledávače. Pokud sečteme přirozené i neplacené vyhledávání, je jejich podíl následující:
Poznámka: Řada webů však placené vyhledávání k získávání návštěvnosti nevyužívala. Jinak by čísla byla ještě větší.
Pokud máte malý rozpočet a pečlivě zvažujete, za co peníze na marketing webu utratit, moje doporučení je jednoznačné: investujte do správy PPC kampaní a získávání návštěvnosti z přirozeného vyhledávání.
Nezapomínejte však na další zdroje návštěvnosti a konverzí. Dlouhodobě se nám osvědčuje obsahový a e-mailový marketing.
Minimální přínos pro živnotníky a malé firmy pak vnímáme v případě sociálních sítí.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
Počet komentářů: 2
děkuji za článek, sociální sítě mě také překvapily
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Velice mě překvapují sociální sítě, a při tom podle mnoha marketérů je to super zdroj návštěvnosti.