Zlí jazykové tvrdí, že SEO je mrtvé. Ti chytří ví, že není. SEO je důležitější než kdy dřív. Jak na něj?
Pokud si pod SEO představujete metody dob dávno minulých, jako je spamování stránky klíčovými slovy a registrace do stovek katalogů, pak zbystřete. Povím vám, o čem je dnešní SEO.
Čtěte také: Jak vypadá úspěšný web
SEO je zkratkou anglického sousloví Search Engine Optimization, v češtině optimalizace pro vyhledávače.Vznikla v dobách, kdy se začal prosazovat Google jako budoucí hlavní zdoj hledání informací na internetu. SEO je souborem technik, metod a postupů. Nejde tedy o jediný postup. Tyto postupy se mění s tím, jak jsou vyhledávače stále sofistikovanější a jsou schopné zobrazit stále přesněji to, co skutečně hledáte. Proto si dovolím tyto postupy a techniky zaškatulkovat:
Rozdíl je tedy v motivu: staré SEO se zaměřovalo na vyhledávače, nové SEO se zaměřuje na návštěvníky webu.
SEO se obecně rozděluje na dvě oblasti:
SEO je opředeno řadou mýtů, poloprav nebo dokonce lží. Často ale pramení buď z neznalosti tématu, nebo ze znalosti starých metod a technik, které dnes již nejsou aktuální. Bohužel často pravdu neznají i lidé, kteří SEO nabízí. Obvykle hrají na to, že lidé SEO nerozumí a pod touto zkratkou si představí něco zcela jiného, nebo dříve zažitého, co už dnes zkrátka nefunguje. Často tak můžete v nabídkách různých firem vidět služby, které jsou veskrze zbytečné. V lepším případě z vás vytáhnou peníze. V tom horším vás připraví i o hodnocení ve vyhledávačích.
Co možná o SEO nevíte:
Jak už jsem uvedl na začátku článku, vyhledávače vylepšují své algoritmy, aby co nejvíce porozuměli tomu, jak lidé hledají a dodali jim co nejrelevantnější výsledky na jejich dotaz. Položte si proto otázku: Když budu hledat odpověď na mou otázku, řešení mého problému v oblasti svého byznysu, najdu na svém webu odpovědi? Odpovědi mohou být dvě:
V takových chvílích je dobré svěřit práci odborníkovi, který svému řemeslu rozumí. Sleduje trendy ve vyhledávání a změny ve vyhledávačích. Ten je schopen posoudit míru tohoto vašeho problému.
Vždy je ale možné najít řešení: SEO přitom není o kouzlech a magii. Je o zdravém selském rozumu, odborných znalostech a šikovnosti.
Vždy to záleží na konkrétním posouzení situace, v níž se nacházíte. Jestliže máte web s příšerným redakčním systémem, bez kvalitního obsahu a s mizerným nebo neoriginálním designem, a navíc web není ve vyhledávačích vidět a nepřivádí nové zákazníky, není co řešit. Pořiďte si nový web, ale tentokrát to nendhte na grafikovi nebo programátorovi, ale najměmete si webdesignéra.
Ale někdy stačí jen přetvořit obsah webu, změnit architekturu, získat pár zajímavých zpětných odkazů nebo vyřešit technický problém a web začne ve vyhledávačích šplhat nahoru.
Pamatujte si ale: Nepřestavujte něco, co prostě nefunguje. Vytvořit nový web může vyjít levněji, než si nechat dělat SEO analýzu a následně web nechat nepružný a nefunkční opravit do nějaké smysluplné podoby. Využijte příležitosti, udělejte za současným stavem vašeho webu tlustou čáru a začněte od nuly.
Co kdyby váš nový web přovedl každý měsíc jedinou novou zakázku? Vyplatila by se tato investice?
TIP: Chcete se naučit SEO? Přijďte na školení SEO pro majitele webů a e-shopů nebo zkuste online kurz SEO akademie.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »
Počet komentářů: 1
© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky
Vytvořil MD webdesign – tvoříme obchodně úspěšné weby
Registrujte se k odběru upozornění na nové články v blogu.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.
Souhlasim, dorby clanek!