fbpx

Webdesign a tvorba webových stránek - Brno

Do košíku

POZOR: Nenechte si ujít říjnové kurzy SEO, PPC reklamy, Google Analytics a copywritingu » vyberte si

Google vs Seznam: Jaký je podíl vyhledávačů v roce 2018

Válka vyhledávačů pokračovala i v roce 2018. Jak si stojí Google a Seznam v bitvě o uživatele? Překvapí vás výsledek?

Česká republika a její vyhledávač

Víte, který vyhledávač spatřil světlo světa dřív: byl to Google, nebo Seznam?

Pokud jste odpověděli Seznam, máte pravdu. Vyhledávač Seznam byl založen v roce 1996. Zatímco Google se v beta verzi objevil až v roce 1998.

Během historie internetu existovala hned řada vyhledávačů. Dnes je s nimi ámen až na pár výjimek (například Bing společnosti Microsoft). Googlu v současnosti z národních vyhledávačů konkurují na celém světě pouze 3:

  • Čína s vyhledávačem Baidu.
  • Rusko s vyhledávačem Yandex.
  • Česko s vyhledávačem Seznam.

Vývoj souboje vyhledávačů v čase

Starší údaje o podílu vyhledávačů pocházejí odtud:

A jak jsem přišel k datům za rok 2018?

Analyzoval jsem návštěvnost mých webů a webů klientů MD webdesign. Využil jsem statistiku počtu uživatelů v Google Analytics z období 1.1.2018 až 10.12.2018, a to celkem na 62 webech. Podíly na jednotlivých webech jsem pak zprůměroval.

Jak zjistit podíl vyhledávačů na svém webu v Google Analytics

Postupujte takto:

  1. V Google Analytics vyberte v levém sloupci přehled Akvizice › Veškerá návštěvnost › Kanály.
  2. Ve sloupci Kanály klikněte na Organic Search (přirozené vyhledávání).
  3. Nad tabulkou najdete řádek Primární dimenze. Klikněte zde na Zdroj.
  4. Zaměřte se na sloupec Uživatelé. Podíl vyhledávače vzhledem k celku najdete uvedený v procentech v závorce.

Vývoj podílu vyhledávačů v čase

Podívejte se na vývoj podílu vyhledávačů Google a Seznam od roku 2005 do roku 2018.

Seznam každým rokem ztrácí, i když se tempo propadu zpomaluje. Kam až se může podíl Googlu dostat, a co s tím může Seznam dělat, je otázkou.

TIP: Přihlaste se na mé školení Google Analytics pro začátečníky.

Závěrem

Google disponuje špičkovým algoritmem, který lépe rozumí dotazům uživatelů. Poskytuje personalizované vyhledávání na základě návštěv webů, lokální vyhledávání, rozšíření výsledků hledání a další funkce. A tomu Seznam zkrátka nemůže konkurovat.

Vysoký podíl Seznamu má navíc historický základ. Dříve si řada lidí představila pod pojmem Internet právě hlavní stránku Seznamu. Tu totiž obvykle našli přednastavenou jako první stránku ve svém internetovém prohlížeči.

A jaký podíl vyhledávačů máte na svém webu vy? Podělte se v komentářích.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

  1. Google 94%, Seznam 4,5%, ostatní 1,5%. Určitě souvisí s tematickým zaměřením webu a jaká skupina lidí web navštěvuje.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

© Martin Domes
ochrana osobních údajů | cookies | obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign
tvoříme obchodně úspěšné weby

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop