POZOR: Poslední volné místo na kurzech copywritingu a Google Analytics. Zjistěte více »

TEST: Zjistěte skutečné zdroje konverzí na vašem webu

Chcete vědět, odkud přišli návštěvníci, kteří na vašem webu poptali/objednali? Věděli jste, že běžný postup v Google Analytics nemusí být přesný? Více vám odhalí tento článek s krokovým postupem.

Měříte konverze na webu?

Poznámka: Konverze je provedení akce, po níž se návštěvník stává zákazníkem, nebo potenciálním zákazníkem.

Abyste mohli zjistit, odkud přišli návštěvníci s konverzí, musíte:

Obvykle jako cíl měříme odeslání poptávkového/objednávkového formuláře (na běžném webu), nebo dokončení nákupu (v e-shopu). Jakmile návštěvník dosáhne stránky s poděkováním za provedení poptávky, či objednávky, Google Analytics zaznamená provedení konverze.

CHCETE UMĚT  v Google Analytics správně nastavit cíle konverzních akcí? Přihlaste se na mé školení Google Analytics pro začátečníky.

Zjistěte zdroje konverzí

Přihlaste se do Google Analytics a vyberte váš účet, web (službu) a výběr dat.

Dále postupujte takto:

  1. V levém menu Přehledy klikněte na Akvizice.
  2. Dále kliknutím rozbalte skupinu Veškerá návštěvnost a zde zvolte přehled Zdroj/médium.
  3. Vpravo nahoře nad grafem klikněte do roletky s datem od do a zvolte požadované časové období. Čím delší období, tím relevantnější jsou data. Zvolte například období posledního roku.
  4. V tabulce níže se zaměřte na pravou část nadepsanou Konverze. Zde kliknutím rozbalte roletku a zvolte cíl vztahující se k poptávce/objednávce. V případě e-shopu pak vyberte Elektronický obchod.

Výsledná tabulka zobrazuje v levém sloupci zdroje ve formě „název zdroje / médium“.

Média dělíme na:

  • organic – přirozené vyhledávání v Googlu, Seznamu, Bingu a dalších vyhledávačích
  • cpc – placené vyhledávání (reklamy v Adwords a Skliku)
  • referral – odkaz z jiného webu
  • ppd – Seznam takto označuje prokliky ze zápisů ve svém katalogu Firmy.cz
  • email – prokliky z vašich e-mailových kampaní (newsletterů)
  • none – tedy žádné médium se zdrojem direct = přímá návštěvnost zadáním adresy v prohlížeči

POZOR: Vše může být jinak!

Výše uvedený postup má jeden háček. Jaký? Ke konverzi muselo dojít v rámci návštěvy po vstupu na web (ihned po prokliku). Co to znamená?

OTESTUJTE SE

Řekněme, že návštěvník něco hledal ve vyhledávači Google. Zobrazí se mu vaše reklama Adwords, zaujme ho a klikne na ni, čímž se dostane na váš web. Prohlédne si nabídku, ale neprovede poptávku, či objednávku.

Později se vrátí na web tak, že zadá název vaší firmy do vyhledávače a klikne na odkaz v přirozeném vyhledávání Googlu. Ale opět nenakoupí.

Později se na web vrátí přímým zadáním adresy webu v prohlížeči. A provede konverzní akci – poptá, nebo nakoupí.

Kterému zdroji návštěvnosti Google Analytics připíše konverzi?

  1. Placenému vyhledávání v Googlu = google / cpc
  2. Přirozenému vyhledávání v Googlu = google / organic
  3. Přímé návštěvnosti = direct / none

Jaká je správná odpověď?

Pokud jste tipovali 1, nebo 3, tak vás zklamu. Správnou odpovědí je 2. Google  Analytics totiž v základním modelu připíše konverzi poslednímu zdroji návštěvy před provedením konverze s výjimkou přímé návštěvnosti.

Jenomže v našem případě to je zcela špatně. Jako zdroj totiž chceme vidět placené vyhledávání (reklamu Adwords), neboť bez něho by nás zákazník nenašel.

Chcete zjistit skutečné zdroje konverzí?

Jak vyzrát na tyto běžné situace a dostat správné odpovědi vás naučím na svém živém školení Google Analytics pro začátečníky.

POZOR: Toto školení vypisuji POUZE 2x ročně a počet míst je OMEZENÝ.

Zjistěte více o školení Google Analytics »

TIP: Chcete se zároveň naučit tvořit obsah webu/e-shopu, který prodá vaše výrobky a služby? Naučím vás to na svém školení Copywriting: píšeme texty, které prodávají.

Upozornění na nové články do e-mailu?

Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články a termíny školení po dobu max. 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu.

Zpracovávám vaše osobní údaje. Jak údaje chráním »

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies
Google+ | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top