Víte, proč je 1. pozice ve vyhledávači přežitek?

O optimalizaci pro vyhledávače (SEO) panuje spousta mýtů. Přitom se tato oblast vyvíjí tak rychle, že to, co bylo včera, už dnes neplatí. Důležitost 1. pozice ve vyhledávači je dnes dalším mýtem. Proč?

O čem je dnešní SEO

Také toužíte obsadit 1. pozici ve vyhledávači Google na vysněné klíčové slovo? Ale o klíčových slovech a pozicích už to dnes není. Dnešnímu SEO vládne něco zcela jiného.

Proč je 1. pozice nesmysl? Odpovědí je především personalizované vyhledávání. Co to znamená? To, že pokud na dvou počítačích hledáme na Googlu stejnou frázi, dostaneme rozdílné výsledky. jak je to možné?

ČTĚTE článek Je stále důležité být na prvním místě ve vyhledávání?

Google si pamatuje, co jsme hledali a jaké weby jsme již navštívili, a také odkud hledáme. A tomu přizpůsobuje stránku s výsledky vyhledávání:

  • Hledající v Praze tak dostane jiné výsledky, než hledající v Brně.
  • A weby, které jste navštívili dříve, Google posune směrem nahoru před weby, které jste nenavštívili.

Často se však stává, že majitelé webů mají utkvělou představu tom, že se musí najít na 1. pozici na konkrétní slovo. Obvykle jde o obecné fráze, pod nimiž je možné najít sta tisíce i miliony stránek. Tato slova se totiž vyznačují sice velkým počtem hledání, ale také obrovskou konkurencí. Bojovat se svým novým webem s weby, které jsou zde léta, je v podstatě nemožné, nebo extrémně nákladné.

Vyhledávací fráze však stále hrají svou roli – především jako signál, o co se lidé ve vyhledávačích zajímají. Jde tedy především o témata. A tato témata nejlépe vystihují tzv. long-tailové fráze. Jsou to delší a tím i konkrétnější vyhledávací fráze. Jejich výhodou je mnohonásobně nižší konkurence.

Příklad:

  • Hledejte slovo kravata a najdete přes 2 miliony výsledků.
  • Hledejte slovo Jak si správně zavázat kravatu a najdete přes 9 tisíc výsledků.

A jak takové dotazy zjistit? Využijte nástroj Návrh klíčových slov s Skliku (pro přístup stačí účet Seznamu). A pak také našeptávač vyhledávače – do vyhledávacího pole začněte psát obecnou frázi a využijte nabídky přesnějších frází.

PAMATUJTE SI: Dnešní SEO není o pozici 1 na určité klíčové slovo, dnešní SEO je o zvyšování návštěvnosti z vyhledávačů.

Jak dnes na správnou optimalizaci pro vyhledávače

Zapomeňte na klíčová slova a zaměřte se na témata. Lidé chodí do vyhledávače s dotazem a očekávají odpověď. Abyste se mohli zobrazit na stránce s výsledky vyhledávání (a získali potenciálně návštěvníky z vyhledávání), musíte na svém webu mít odpověď.

Jak na to?

  • O co se lidé zajímají ukáže analýza klíčových slov. Podle ní můžete určit témata, jimž se je třeba na webu věnovat.
  • Odpovědi v rámci těchto témat je třeba publikovat na webu ve formě stránek, nebo článků. A to podle klíče: 1 klíčové slovo = 1 téma = 1 stránka.

ČTĚTE článek Co publikovat v blogu: 2 jednoduché strategie úspěšného obsahu.

Čím více konkrétních odpovědí (pokrytých témat) na svém webu budete mít, tím máte větší šanci, že se váš web zobrazí na stránce s výsledky vyhledávání.

A tato šance se zvyšuje se snižující se konkurencí. Čím méně webů nabízí odpověď, tím je snazší se dostat na první stránku s výsledky vyhledávání.

3 pravidla pro zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů

Zaměřte se na to, co mají vyhledávače rádi. Je to především obsah = odpověď na dotazy hledajících.

Vyhledávače mají rádi obsah, který je:

  • Originální = původní, nikoliv zkopírovaný.
  • Kvalitní = hledající považují obsah za zajímavý.
  • Populární = čtenáři takový obsah rádi sdílí (pomocí odkazů).

A jak tedy postupovat, abyste zvýšili návštěvnost z vyhledávačů?

Pravidlo 1

Jednomu tématu, které odpovídá jedné vyhledávací frázi (klíčovému slovu), věnujte právě jednu stránku webu.

Pravidlo 2

Pište pravidelně články na témata, která zajímají vaši cílovou skupinu. V těchto článcích se přirozeně vyskytnou long-tailové dotazy (viz výše).

Pravidlo 3

Dobře pomocí klíčových slov popište také obrázky na webu, protože ty se ve vyhledávání zobrazují též.

ČTĚTE článek Obsahový marketing aneb Jak zvýšit návštěvnost z vyhledávačů.

Jak zjistit návštěvnost z vyhledávačů v Google Analytics

Chcete-li si ověřit, že návštěvnost z vyhledávačů roste, postupujte takto:

  1. V Google Analytics si otevřete skupinu přehledů Akvizice.
  2. Pak kliknutím otevřete podskupinu Veškerá návštěvnost a přehled Kanály.
  3. V tabulce vyberte kliknutím dimenzi Organic Search (přirozené vyhledávání).
  4. Zvolte delší časové období a zobrazení po měsících.
  5. Nad tabulkou si přepněte primární dimenzi na Zdroj, abyste rozlišili návštěvnost pro jednotlivé vyhledávače.

Jak to vypadá v praxi, vidíte na grafu návštěvnosti z vyhledávačů na webu jednoho z klientů mého studia MD webdesign:

TIP: Chcete se orientovat v Google Analytics? Navštivte můj kurz Google Analytics pro začátečníky.

Závěrem

SEO – optimalizace pro vyhledávače není mrtvým oborem. Jen se časem mění. Přestává být technickým a je stále více oborem marketingovým.

Čím dál více jde o kvalitní obsah, který je zacílený na vašeho konkrétního zákazníka. Pryč je doba, kdy stačilo prezentovat to, co firma dělá. Dnešní doba vyžaduje řešení problémů, potřeb a snů vašeho zákazníka. Právě tak navrhujeme obchodně úspěšné weby v MD webdesign.

TIP: Nevíte-li si rady s analýzou klíčových slov, se správným návrhem obsahové architektury webu, analýzou zákazníka nebo s tématy do blogu, rád pro vás tyto úkoly zpracuji v rámci odborného poradenství.

A pokud si s obsahem webu nevíte rady, přijďte na mé školení Copywriting: píšeme texty, které prodávají.

Přečtěte si také...

PDF knížka  3 nejdůležitjší zásady pro úspěch vašeho webu

Chcete úspěšný web?

Na e-mail vám pošlu knížku 3 nejdůležitější zásady pro úspěch vašeho webu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

© Martin Domes | všechna práva vyhrazena | Google+ | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top