Remarketing (3. díl): Jak remarketing spustit

[SERIÁL] Ve třetím a posledním dílu seriálu věnovaného remarketingu se naučíte v Google Adwords remarketing nastavit a spustit.

V předchozích dvou dílech jste se dozvěděli, jak remarketing funguje, jak ho využít v praxi a jak vytvořit publikum návštěvníků, jimž se reklama bude zobrazovat. Nyní se podíváme, jak vše uvést do provozu.

ČTĚTE předchozí díly

Import publik z Google Analytics do Adwords

Než začneme tvořit novou remarketingovou kampaň v nástroji Google Adwords, ověříme si importování publik z Analytics do Adwords (publika jsme v Analytics společně vytvořili ve 2. díle).

TIP: Přihlašujte se do Analytics i Adwords pomocí stejného Google účtu. Jedině tak na sebe budou Adwords a Analytics snadno vidět.

Přihlaste se do Adwords a postupujte takto:

  1. Klikněte vpravo nahoře na ikonu ozubeného kola a pak na Propojené účty.
  2. V levém menu klikněte na Google Analytics.
  3. Zcela vpravo najdete informaci o seznamech importovaných v Google Analytics. Zde klikněte na  Spravovat remarketing.

Vaše publika budou v tuto chvíli pravděpodobně prázdná. Ale, když je zkontrolujete další dny, začnou se plnit návštěvníky webu, kteří splnili dané podmínky.

K publikům pro remarketing se v Adwords dostanete takto:

  1. V horním menu klikněte na Kampaně.
  2. V levém menu klikněte na Sdílená knihovna.
  3. A poté v části Publikum klikněte na Zobrazit.

Zkontrolujte si publika za pár dní.

Nastavení remarketingové kampaně

A nyní už k tomu hlavnímu. Vytvoříte a spustíte svou první remarketingovou kampaň v Google Adwords.

Postupujte takto:

  1. V levém menu klikněte na Všechny kampaně.
  2. V hlavní části pak klikněte na červené tlačítko Kampaň a v nabídce na Pouze obsahová síť.
  3. Zadejte název kampaně a ve sloupci Zvyšování počtu akcí vyberte akci, které chcete dosáhnout na webu. Například Nákup na vašem webu.
  4. Sjeďte níže a ověřte si, že v části Oblasti máte zvolenou správnou oblast – Česká republika a v části Jazyky máte Čeština. Případně upravte.
  5. V části Strategie nabídek klikněte na Upravit. Ujistěte se, že máte v roletce vybráno Ruční CPC. A zrušte zaškrtnutí volby Aktivace funkce vylepšená CPC. Pokud ji necháte zapnutou, dáte Adwords volné ruce ke zvyšování nabídkové ceny za proklik kdykoliv jeho algoritmus vyhodnotí, že by reklama mohla spíše získat konverzi. Osobně tuto funkci nevyužívám.
  6. A nakonec zvolte denní rozpočet. Obvykle volím částku cca 300-500 Kč. Částky se nebojte. Neznamená to, že vás remarketing bude stát tolik. Obvykle to bude pár stokorun měsíčně. Výkon kampaně si zkontrolujte za pár dní.
  7. Kliknutím na tlačítko Uložit a pokračovat kampaň a její nastavení uložíte.

Nastavení reklamní sestavy pro remarketing

Dále budete pokračovat vytvořením reklamní sestavy, pro kterou vyberete remarketingové publikum a vytvoříte inzerát.

Postupujte takto:

  1. Napište název reklamní sestavy, například Nepoptali/neobjednali.
  2. Napište maximální cenu za proklik, kterou jste ochotni investovat. Například 5 Kč. Výsledná cena za proklik bude ve skutečnosti nižší, ale nikdy nebude vyšší.
  3. Vložte WWW adresu vstupní stránky = stránky, na kterou se lidé dostanou po kliknutí na inzerát.
  4. V části Volba způsobu cílení na reklamu klikněte na Zájmy a remarketing a v roletce Vybrat kategorii pak na Remarketingové seznamy. A poté kliknutím vyberte publikum (tvořili jsme ho v minulém díle tohoto seriálu), kterému chcete inzerát zobrazovat.
  5. Nakonec v části Optimalizace cílení zrušte zaškrtnutí volby Nechat službu Adwords automaticky najít zákazníky. Jinak se budou inzeráty zobrazovat i zcela neznámým lidem a účinnost kampaně bude ta tam.
  6. Vše uložíte stisknutím tlačítka Uložit a pokračovat.

Tvorba inzerátu pro remarketing

V konečné fázi budete tvořit samotný inzerát, který se zobrazí vašemu publiku. Google Adwords nově nabízí možnost vytvoření responzivního inzerátu, který kombinuje text a obrázky. Nemusíte tak tvořit grafické bannery a máte jistotu, že se inzerát přizpůsobí jakémukoli zařízení.

Přepněte se na část Responzivní reklama. A vyplňte nejdříve textovou část:

  • Krátký a dlouhý nadpis bude nejviditelnější část inzerátu. Použije se buď krátký, nebo dlouhý, podle umístění inzerátu.
  • Popis – ten doplňuje krátký nadpis, takže dlouhý nadpis může být vlastně složenina krátkého nadpisu a právě popisu.
  • Obchodní název – název vaší firmy/značky.

Výsledný inzerát vidíte vpravo.

A poté nahrajte obrázky kliknutím na +OBRÁZKY. Potřebovat budete tyto obrázky:

  • Větší tematický obrázek v poměru 1.91:1 a 1:1
  • Logo v poměru 1:1.

Kliknutím na záložku Skenovat web Adwords najde všechny obrázky dostupné na vašem webu. Ty pak snadno vyberete a oříznete přímo v Adwords. Případně si nahrajte vlastní obrázky.

Pod náhledem reklamy vpravo klikněte na Spustit prohlížení náhledů a prohlédněte si všechny verze reklamy. A proveďte případné úpravy, bude-li třeba.

Reklamu uložíte kliknutím na tlačítko Hotovo. Pokud vytvoříte reklam více, budou se střídat.

Spuštění kampaně

Tvorbu remarketingové kampaně zakončíte kliknutím na tlačítko Uložit reklamy. A poté klikněte na Přejít na kampaň.

Doporučuji omezit počet zobrazení reklam jednomu návštěvníkovi webu za den. To provedete následně:

  1. V levém menu klikněte na název remarketingové kampaně.
  2. Vyberte záložku Nastavení > Všechna nastavení.
  3. Sjeďte níže na část Rozšířená nastavení a kliknutím zobrazte volby v části Zobrazování reklam.
  4. Klikněte na Upravit u volby Omezení frekvence, vyberte Viditelná zobrazení a do pole napište číslo odpovídající tomu, kolikrát se reklama může za den zobrazit.
  5. Vše uložte.

Závěrem

A nyní si můžete užívat remarketingové kampaně a třeba zvýšení prodejů, nebo poptávek na vašem webu. Nezapomeňte ale měřit konverze na webu, abyste věděli, jak je kampaň úspěšná.

ČTĚTE TAKÉ:

Nastavení a spuštění remarketingu není v zásadě nic složitého a zvládne to i laik.

Výhodou remarketingu je, že o takovou kampaň se v podstatě nemusíte starat. Reklama se zobrazuje podle přesně stanovených pravidel a nikoliv podle hledaných klíčových slov.

Nicméně i tak je vhodné kontrolovat výkonnost reklam a zkoušet nové reklamy, nové cílové stránky, nové nabídky. Samozřejmě podle vašich konkrétních cílů, jichž chcete pomocí remarketingu dosáhnout.

A necítíte-li se na tvorbu a správu PPC kampaní, můžete tuto odbornou činnost svěřit do rukou MD webdesign.

Přečtěte si také...

PDF knížka  3 nejdůležitjší zásady pro úspěch vašeho webu

Chcete úspěšný web?

Na e-mail vám pošlu knížku 3 nejdůležitější zásady pro úspěch vašeho webu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

© Martin Domes | všechna práva vyhrazena | Google+ | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top