Jak zvýšit návštěvnost z vyhledávačů: Vybíráme nejlepší témata

Přemýšlíte, jak využít obsah svého webu ke zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů? V tomto článku vám představím postup, který sám používám při hledání témat pro články v tomto blogu.

Obsahový marketing je mocná zbraň. Publikováním nového obsahu na webu zvyšujete svou šanci, jak svůj web dostat do vyhledávačů. Psal jsem o tom podrobně v článku Obsahový marketing aneb jak zvýšit návštěvnost z vyhledávačů. Nyní se proto zaměřím na postup, který sám používám, když mapuji vhodná témata článků pro tento blog.

Jaký obsah potřebujete

Není obsah jako obsah. Publikováním témat, která nikoho nezajímají, si moc nepomůžete.

Takže jaký obsah je třeba publikovat?

  • Je třeba vybrat taková témata, která lidé hledají ve vyhledávačích.
  • Obsah musí návštěvníkovi poskytnout odpověď na dotaz, s nímž přišel do vyhledávače.

Výběr témat článků pro firemní blog může být nelehká práce. Ukážu vám však, jak si práci výrazně ulehčit a snadno vybrat taková témata, která mají potenciál přivést vysokou návštěvnost z vyhledávačů.

ČTĚTE TAKÉ článek Co publikovat v blogu: 2 jednoduché strategie úspěšného obsahu.

Mám nový blog/web bez návštěvnosti

Pokud s blogem začínáte a nemáte dosud dostatečnou návštěvnost a dohledatelnost ve vyhledávačích, pak můžete zvolit obecnější postup.

Využijte některý z dostupných nástrojů:

  • Našeptávač vyhledávače – stačí začít psát do pole pro hledání frázi a vyhledávač doplňuje, co lidé nejčastěji hledají.
  • Aplikaci pro návrh klíčových slov Skliku pro Seznam a Adwords pro Google – zadejte obecnější klíčové slovo a prozkoumejte konkrétní fráze a jak se hledají.

Tyto nástroje vám však příliš neřeknou, co zajímá návštěvníky právě vašeho webu/blogu. Ale získáte tak aspoň základní přehled o tématech.

Mám blog s návštěvností

Pokud už máte blog/web, na kterém publikujete delší dobu různá témata, máte vyhráno. Ke zjištění témat, která návštěvníky nejvíce zajímají, použijete Google Analytics. Samozřejmě je třeba, abyste měli měření Google Analytics na webu nastavené a web do Google Analytics nějakou dobu posílal data.

Vyhledávač Seznam stále poskytuje klíčová slova z vyhledávání (na rozdíl od Googlu). Snadno se tak můžete podívat na konkrétní hledané fráze, přes které přišli návštěvníci na váš web.

V Google Analytics postupujte takto:

  1. Upravte časový interval na období posledního roku (nebo, pokud můžete, na delší období).
  2. Otevřete skupinu přehledů Akvizice a poté skupinu Veškerá návštěvnost.
  3. Kliknutím otevřete přehled Kanály.
  4. V tabulce klikněte na kanál Organic Search. Tím dostanete návštěvnost pouze z přirozeného vyhledávání bez ohledu na vyhledávač.

Google Analytics nyní ukazuje fráze použité především ve vyhledávači Seznam, přes které lidé přišli na váš web. Vyhledávač Google vyhledávací fráze neposkytuje (v tabulce najdete pod not provided), ale to vás vůbec nemusí trápit. Klíčová slova jsou dnes už stejně pasé. Mnohem důležitější jsou témata jako taková. A ta zjistíte v Google Analytics snadno.

ČTĚTE TAKÉ článek Víte, proč je 1. pozice ve vyhledávači přežitek?

Ke zjištění témat použijete přehled vstupních stránek. Téma vstupní stránky je odpovědí na dotaz položený ve vyhledávači.

Postupujte takto: Zůstaňte u otevřeného přehledu. Je třeba pouze přepnout primární dimenzi z Klíčové slovo na Vstupní stránka. Nad tabulkou najdete řádek Primární dimenze. V něm klikněte na Vstupní stránka.

Google Analytics nyní zobrazuje vstupní stránky, na které přišli lidé z vyhledávačů. Data jsou nejenom z vyhledávače Seznam, ale také z vyhledávače Google.

Příklad z praxe: zvyšujeme návštěvnost z vyhledávačů

Teď vidíte, která témata jsou pro vyhledávače nejzajímavější. Projděte si jednotlivé stránky a zapište si z nich obsah následujících prvků:

  • Titulek stránky
  • Nadpisy na stránce

V těchto prvcích se skrývají důležitá klíčová slova, která použijte pro titulek a nadpisy ve vašem dalším článku, nebo ve vaší nové tematické stránce na webu.

Ve výsledku tak pokryjete ta nejžádanější témata. A zvýšíte návštěvnost z vyhledávačů.

Na následujícím obrázku ukazuji statistiku návštěvnosti mého blogu. Uvedeným postupem jsem objevil, že lidé často hledají informace k propagaci webu – nejnavštěvovanějším článkem z vyhledávačů byl článek z roku 2013 s názvem Začínáme s propagací nového webu.

Proto nyní v každém roce připravím nový článek, který téma zpracuje trochu jinak:

A výsledek? Publikováním nových článků na nejpopulárnější téma jsem získal dalších téměř 1500 nových návštěv z vyhledávačů.

A jaká témata jsou nejúspěšnější na vašem webu? Napište do komentářů pod článkem.

Naučte se využívat Google Analytics a tvořit atraktivní webový obsah

Chcete se umět orientovat v Google Analytics a umět tento cenný nástroj využívat k vyhodnocování dat užitečných pro váš marketing?

Přihlaste se na školení Google Analytics pro záčátečníky »

Chcete umět tvořit atraktivní obsah svého webu, kterým se zviditelníte a prodáte své výrobky a služby?

Přihlaste se na kurz Copywriting: píšeme texty, který prodávají »

Přečtěte si také...

PDF knížka  3 nejdůležitjší zásady pro úspěch vašeho webu

Chcete úspěšný web?

Na e-mail vám pošlu knížku 3 nejdůležitější zásady pro úspěch vašeho webu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

© Martin Domes | všechna práva vyhrazena | Google+ | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top