Jak se s GDPR vypořádat v Google Analytics a Google Adwords

Zkratka GDPR na nás útočí ze všech rohů, zpráv a příspěvků. Víte, jak se změní přístup Googlu uvnitř služeb Analytics a Adwords, a co musíte udělat?

Co je GDPR

GDPR je zkratkou anglických slov General Data Protection Regulation, v češtině Obecné nařízení o ochraně osobních údajů. Jde o novou obecnou legislativu Evropské unie, která je platná pro všechny členské státy s účinností od 25. května 2018.

Předpokládám, že vám tento pojem není cizí a pravděpodobně už sami hledáte podstatné informace, jak tomuto nařízení vyhovět ve svém byznysu.

V rámci online marketingu a webové analytiky se nás GDPR dotkne poměrně hodně. A protože nejpoužívanějšími službami jsou nástroje od Googlu, podíváme se, jak se s GDPR vypořádat v rámci Google Analytics a Adwords.

Co se mění ve službách Googlu

GDPR se reklamních a analytických služeb Googlu samozřejmě dotkne zcela zásadně. Například:

  • Inzerenti Adwords budou muset od uživatelů získat souhlas se sběrem dat pro personalizované reklamy (například v rámci remarketingu).
  • Dále bude třeba získat souhlas se sběrem souborů cookie (například pro měření konverzí).

Google pro uživatele připravil upravené smluvní ujednání v Adwords a Analytics, které je třeba přijmout (viz dále).

A jsou zde také další změny. Například ve své reklamní síti Google umožní vydavatelům nastavit na svém webu zobrazování pouze nepersonalizované reklamy. Případně budou moci konkrétního zadavatele personalizované reklamy blokovat. Na takovém webu se pak můžete rozloučit se zobrazením remarketingové reklamy.

V rámci GDPR v Adwords platí:

  • Pokud využíváte remarketing, a tedy data k identifikaci návštěvníků, pak se Google chová jako zpracovatel osobních údajů.
  • Pro zbylé případy reklam je Google pouze správcem osobních údajů.

Co je třeba udělat v Google Analytics

Je třeba přijmout nové smluvní ujednání v Analytics. Postupujte takto:

  1. Přihlaste se do Analytics a v levém sloupci dole klikněte na Správce.
  2. V levém ze tří sloupců vyberte v horní roletce účet, pro který chcete ujednání přijmout. Níže klikněte na Nastavení účtu.
  3. Na stránce sjeďte dolů až k nadpisu Dodatek ohledně zpracování údajů.
  4. Zde stiskněte tlačítko Aktualizovaný dodatek.
  5. Zobrazí se nové smluvní ujednání, které přijmete stisknutím tlačítka Přijmout.
  6. A nakonec nezapomeňte stisknout dole tlačítko Uložit.

Co je třeba udělat v Google Adwords

Je třeba přijmout nové smluvní ujednání v účtu Adwords. Postupujte takto:

  1. Přihlaste se do Adwords.
  2. Jakmile budou nové podmínky k dispozici ke schválení, tak vás Adwords upozornění červenou lištou, v níž stačí kliknout na odkaz Vyřešit.
  3. Nové podmínky přijmete vybráním možnosti Přijmout.
  4. Stiskněte tlačítko Odeslat.

Google rozesílal nová ujednání v Adwords od září 2017, takže je velmi pravděpodobné, že jste nové podmínky přijali. Ověřit si to můžete takto:

  1. Vpravo nahoře klikněte na ikonu ozubeného kola a na Nastavení účtu.
  2. V levém menu klikněte na Nastavení.
  3. Sjeďte níže k nadpisu Pravidla a podmínky, kde uvidíte datum schválení ujednání.

Závěrem

Jste připraveni na GDPR? Pokud jste zatím nezačali, vězte, že máte čas si vše prostudovat a především pravidla zavést do 25. května 2018.

GDPR se týká veškerého sběru dat pro online marketing a webovou analytiku. Pokud tedy využíváte remarketing v Adwords, reklamu na Facebooku, e-mailový marketing a další způsoby marketingu, v nichž jste schopni podle nasbíraných údajů identifikovat konkrétního člověka, GDPR se vás týká.

V dalších článcích se budu tématu věnovat z různých dalších úhlů. Chcete-li ode mě dostávat upozornění na nové články, pak se registrujte ke stažení PDF knížky pod článkem, nebo odebírejte články z RRS kanálu.

Jak jste na GDPR připraveni vy? Napište mi do komentářů níže.

Rady, tipy, návody na váš e-mail

Chcete dostávat upozornění na nové články v blogu?

Chci e-maily »

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

© Martin Domes | ochrana osobních údajů | Google+ | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top