5 způsobů efektivní propagace webu

Mít web dnes nic neznamená, pokud se s ním neumíte v konkurenčních vodách internetu prosadit. Mám pro vás 5 zaručených způsobů, jak web dostat k vašim zákazníkům.

Chcete si nechat vytvořit úspěšný web a očekáváte bohaté zítřky? Samotná existence webu ale nestačí! Je třeba o něm dát vědět vašim potenciálním zákazníkům.

Tento marketing něco stojí. Ale pokud víte, jak na to, vaše investice se vám rychle a násobně vrátí. Jestliže zvažujete, čemu se má smysl věnovat, mám pro vás 5 zaručených tipů.

Čtěte také: Co na webu/eshopu musíte mít, než začnete s propagací.

1: Prezentace firmy ve vyhledávačích

Nic to nestojí a ihned se můžete začít zobrazovat ve vyhledávačích Google a Seznam. Stačí svou firmu a svůj web zaregistrovat do odpovídajících služeb.

Firma na Googlu

Jde o komplexní službu společnosti Google, která obsahuje firemní profil s informacemi, jež se zobrazí ve vyhledávači a na mapách Googlu. Součástí je také profil na sociální síti Google+. Zdejší příspěvky se opět zobrazují ve vyhledávání. Informace o firmě může navíc vyhledávač využít při lokálním hledání (když uživatel hledá firmy v konkrétní oblasti) a vás tak upřednostnit.

Čtěte také: Jak obsadit co nejvíc pozic na první stránce Googlu.

K vytvoření vašeho profilu vám stačí účet Google (nepleťte si prosím s Gmailem), k jehož založení si vystačíte s jakoukoli vaší e-mailovou adresou.

Vytvořte profil Moje firma na Googlu

SEO tip - služba Moje firma na Googlu (2)

Firma na Seznamu

I vyhledávač Seznam zobrazuje ve svých výsledcích firemní zápisy. Používá k tomu svůj firemní katalog Firmy.cz. Nevýhodou může být fakt, že za první místa se zde platí. Samotný zápis je ale zdarma.

Vytvořte profil v katalogu Firmy.cz

Seznam - katalog ve vyhledávačí

2: PPC kampaně

Než se váš web začne zobrazovat v přirozeném vyhledávání na lepších pozicích, bude to chvíli trvat. Řádově může jít o měsíce až roky. Jenomže vy chcete, aby lidé z vyhledávačů na web chodili už dnes.

K tomu slouží tzv. PPC systémy a placená reklama ve vyhledávačích. Google má svůj systém Adwords a Seznam má Sklik. Tato textová reklama vypadá ve vyhledávači následovně:

PPC reklama v Googlu

Výhodou PPC reklamy je fakt, že neplatíte za zobrazení reklamy, ale až za proklik. Tedy ve chvíli, kdy uživatel klikne na reklamu a dostane se na váš web. Ceny za proklik se přitom pohybují od padesáti haléřů po desetikoruny. Záleží na konkurenci v oboru, v němž působíte.

Vytvořit, spravovat a optimalizovat PPC kampaně není tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. Dle mého odhadu je většina kampaní spravovaných lidmi bez dostatečných zkušeností a vědomostí ztrátová. V rámci MD webdesign umíme řešit správu PPC kampaně za částku, kterou si můžete dovolit.

Čtěte také seriál článků Jak neprodělat v PPC kampaních.

Pokud si to chcete přeci jen vyzkoušet sami, pak se v knihkupectví mrkněte po mých knihách Sklik jednoduše a Adwords jednoduše. A prostudujte také online příručku Petry Větrovské Zaklik.cz.

TIP: PPC kampaním se věnuji také v mé e-knize Nejlepší obchodník je můj web.

3: Obsahový marketing

Na webu kraluje obsah. Obsah je důvodem, proč lidé na váš web přijdou a proč na něm také zůstanou. Lidé se na váš web totiž nechodí dívat, ale hledat na něm informace. Kvalitní a užitečný obsah je pro úspěch webu zcela nezbytný.

3 důvody pro kvalitní obsah:

  • Kvalitní obsah budí důvěru, která je nutná k prodeji.
  • Kvalitní obsah přitahuje pozornost. Získáte díky němu kvalitní zpětné odkazy, novou návštěvnost a nové zákazníky a klienty.
  • Kvalitní obsah milují vyhledávače a pomůže vám dostat se na první místa ve vyhledávačích.

Čtěte také: Co publikovat v blogu: 2 jednoduché strategie úspěšného obsahu

Získejte nové zákazníky: Začněte psát blog a věnujte čas optimalizaci a doplňování obsahu webu. VIP klientům MD webdesign poskytujeme službu, v jejímž rámci píšeme také články.

Chcete-li se naučit psát pro web, absolvujte moje školení Copywriting: píšeme texty, které prodávají.

4: E-mail marketing

Berete si na návštěvníky webu kontakt? Pokud ne, je na čase začít.

Podle průzkumů až dvě třetiny lidí, kteří od vás nekoupili dnes, by nakoupili do 12 měsíců. Proč? Zkrátka jste je nezastihli ve fázi nákupu. Ale pokud si na ně nevezmete kontakt a nepřipomenete se jim, tak na vás pravděpodobně zapomenou.

Čtěte také: Jak na zaručeně špatný e-mailový marketing.

Pro e-mail marketing jsou nejdůležitější 2 pravidla:

  • Komunikovat kvalitně.
  • Komunikovat pravidelně.

Pravidelně se proto připomínejte kvalitními informacemi. Neznamená to tedy, že budete co týden posílat akce, slevy a další prodejní e-maily. Naopak – lidé očekávají, že jim poradíte a pomůžete. Upozorněte je raději na užitečný článek v blogu.

Ke sběru adres a hromadnému rozesílání e-mailů využívejte specializované aplikace. V rámci MD webdesign využíváme SmartEmailing.

Abyste získali e-mailovou adresu, musíte jako odměnu nabídnout něco užitečného – například PDF knížku řešící nějaký problém, přístup k bonusovému obsahu nebo prostě slevu na nákup.

VIP klientům MD webdesign se staráme i o tuto část marketingu a připravujeme pro ně pravidelné e-mailové kampaně.

Pokud se chcete naučit psát e-maily, absolvujte můj kurz copywritingu.

5: SEO – budování zpětných odkazů

Také si myslíte, že SEO se nějak vytváří při tvorbě webu? Tak trošku – pokud tvůrce webu tvoří obsah, pak jej může na základě analýzy klíčových slov optimalizovat pro vyhledávače. Tedy dát jim signál, jaký obsah na stránce najdou. Pokud obsah netvoří, žádnou optimalizaci jste nedostali.

Pozici ve vyhledávání však z velké části ovlivňuje něco jiného – tzv. zpětné odkazy. To jsou odkazy z jiných webů na stránky vašeho webu:

  • U vyhledávače Seznam platí: čím více, tím lépe (alespoň zatím).
  • V případě Googlu platí: čím kvalitnější odkazy, tím lépe.

Linkbuilding---budování-zpětných-odkazů

Budování zpětných odkazů je složitá disciplína, kterou dobře ovládá málokdo. Takže pro vás mám jen jeden tip, který byste sami mohli zvládnout:

  1. Připravte originální článek (ne kopii) s tématem, které zajímá vaše zákazníky.
  2. Z nejzajímavějších slovních spojení (alespoň z jednoho) vytvořte odkaz na svůj web (na vnitřní stránku, která se tématu věnuje).
  3. Oslovte web, na který chodí vaši zákazníci, a článek zde publikujte.
  4. Každý měsíc takto publikujte alespoň jeden až dva články.

Za publikování těchto článků něco zaplatíte, ale mohou to být jen stokoruny nebo tisícikoruny. Jindy může být publikování zdarma. Takový obsah se zpětným obsahem vám ale ideálně zůstane navždy.

POZOR: Nepleťte si to s publikováním na bezejmenné PR weby, které nikdo nenavštěvuje.

Čtěte také:  Nepřínosné a nebezpečné SEO? Stále v nabídkách SEO agentur.

Asi vás nepřekvapí, že i tuto disciplínu v rámci MD webdesign zvládáme. A těšit se z ní mohou naši VIP klienti.

Závěrem

Začněte prvním krokem a pak postupujte dál. Ale dělejte něco, abyste na svůj web dostali ty správné návštěvníky! Jinak zaplatíte za tvorbu webu, který nikdo nenavštěvuje, protože o něm nikdo neví.

A nezapomeňte vše vyhodnocovat v Google Analytics. Abyste se v něm neztratili, pořádám pro vás občas školení Google Analytics pro začátečníky.

Napište mi do komentářů další tipy na internetový marketing vhodný pro nový web.

Přečtěte si také...

PDF knížka  3 nejdůležitjší zásady pro úspěch vašeho webu

Chcete úspěšný web?

Na e-mail vám pošlu knížku 3 nejdůležitější zásady pro úspěch vašeho webu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

© Martin Domes | všechna práva vyhrazena | Google+ | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top