11 tipů, jak snadno propagovat web

Propagace vlastního webu nemusí být vůbec složitá a drahá. Přináším vám 11 tipů, díky nimž můžete snadno sami propagovat váš web a získat nové zákazníky/klienty.

TIP 1: Buďte vidět v reálném světě

Než se pustíte do světa virtuálního, ujistěte se, že jste vidět v tom fyzickém.

Kde všude může být vidět WWW adresa vašeho webu? Například:

  • Na autě a na výloze/okně obchodu či kanceláře – použijte reklamní polep
  • Na reklamních materiálech, máte-li nějaké
  • Na všech letácích a plakátech
  • Pokud publikujete tiskové zprávy, tak v každé tiskové zprávě

TIP 2: Propagace e-mailem

Používáte e-mail? Samozřejmě, že ano. A máte adresu webu s odkazem viditelnou v podpisu každé e-mailové zprávy? Pokud ne, tak to hned napravte.

A věděli jste, že adresu vašeho webu propaguje samotná e-mailová adresa? Pokud stále používáte adresu na Seznam.cz nebo Gmail.com, tak na ni zapomeňte a odesílejte e-maily z vaší vlastní domény (například info@mdwebdesign.cz).

A to platí i pro soukromé zprávy. Pokud nechcete pracovní a soukromou poštu míchat, používejte pro práci adresu info a pro osobní komunikaci adresa se jménem (například info@mdwebdesign.cz a martin@mdwebdesign.cz).

WWW adresa v podpisu e-mailu

TIP 3: Už o vás vědí všichni obchodní partneři?

Vaši dodavatelé a obchodní partneři, s nimiž si například dohazujete zakázky, nebo jinak spolupracujete, mají také webové stránky. Domluvte se s nimi, aby vás zařadili do svého katalogu odběratelů, nebo spolupracujících firem.

Vaši zákazníci váš web pak mohou snadno najít například v seznamu prodejců na webu výrobce. A navíc tím získáte cenný zpětný odkaz pro váš web, což může posílit vaši pozici ve vyhledávání.

Odkaz na webu obchodního partnera

TIP 4: Nepodcenili jste firemní katalogy?

Doba internetových katalogů je definitivně za námi. Opravdu? Není tomu tak zcela. Registrace do stovek bezejmenných katalogů, které nikdo nenavštěvuje, je v lepším případě zbytečná.

Ale stále jsou zde 2 služby, v nichž vaše firma prostě musí být:

  • Firmy.cz portálu Seznam: Váš firemní záznam bude možné nejenom nalézt přímo v katalogu, který se stále hojně využívá. Ale především pak ve vyhledávači Seznam a v mapách Seznamu. Registrujte se pomocí svého IČ »
  • Moje firma na Googlu: Díky firemnímu zápisu se informace o vaší firmě (včetně fotek, adresy a otevírací doby) zobrazí jednak přímo v kontextových informacích vyhledávače a pak také v mapách Googlu. Registrujte se názvem a adresou »

TIP: Adresu, telefonní číslo a další údaje v katalozích můžete navíc snadno propojit s PPC kampaněmi v Skliku a Adwords.

Kontextová informace z firemního katalogu Googlu přímo ve vyhledávači a tentýž záznam v mapách

ČTĚTE TAKÉ článek Lokální marketing ve vyhledávačích.

TIP 5: Srovnávače cen

Heureka.cz a Zboží.cz jsou srovnávače cen, které nemám příliš v lásce. Nicméně využívá je řada lidí. Registrace a vytvoření vlastního profilu firmy, pokud prodáváte zboží, je však zdarma.

Získáte tak nejenom profil s odkazem na váš web, ale po spárování vašich produktů v e-shopu také možnost zobrazit své zboží v jejich vyhledávači.

Registrujte se zde:

TIP 6: Profily na sociálních sítích

I profily na sociálních sítích jsou snadným způsobem, jak dát světu vědět o vašem webu. V úvaze jsou 3 sociální sítě:

  • Facebook: Na firemním profilu (nepleťte si s profilem osobním), nebo profilu značky, doplňte odkaz na váš web. A přidejte také tlačítko Koupit, Více informací, nebo jiné, které bude odkazovat na web. Vytvořte firemní profil na Facebooku »
  • Google+: Aktivujte si profil značky na Google+ (nepleťte si s osobním profilem) a přidejte na něj odkaz na váš web. Pokud jej aktivujete pod stejným Google účtem jako profil Moje firma na Googlu, vše se hezky propojí a Google vás bude mít ještě raději. Pamatujte také, že všechny příspěvky, které publikujete na Google+ jsou také dohledatelné ve vyhledávači. Z tohoto úhlu pohledu je tato sociální síť hodnotnější než Facebook. Vytvořte si profil značky na Google+ »
  • LinkedIn: Pokud působíte jako profesionálové na volné noze, pak věnujte pozornost vytvoření profesnímu profilu. Na něm můžete mimo jiného uvést odkaz na váš web. Vytvořte profesní profil na LinkedIn »

ČTĚTE TAKÉ článek Jak obsadit co nejvíc pozic na první stránce Googlu.

Příspěvky ze sítě Google+ se zařazují do vyhledávání

TIP 7:  Efektivní PPC reklama

Vytvořili jste nový web a čekáte, ale návštěvníci nikde? Ano, to je zcela běžné. Tuhle novinu je třeba vytroubit do světa. Využijte k tomu placenou reklamu ve vyhledávačích Google a Seznam.

PPC reklama je reklama, v níž platíte za proklik a nikoliv za zobrazení. Váš inzerát se zobrazuje pouze těm lidem, kteří už vás hledají ve vyhledávači. Což je obrovská výhoda oproti klasické reklamě. Zkrátka se nevnucujete, ale nabízíte zákazníkům řešení, které zrovna hledají.

Využijte k tomu PPC systémy Google Adwords a Seznam Sklik a buďte vidět přímo na prvních pozicích ve vyhledávačích.

ČTĚTE mé články věnované PPC reklamě a mé knihy s postupem inzerování v Adwords a Skliku.

PPC reklama Adwords ve vyhledávači Google

TIP 8: E-mail marketing

Návštěvníci vašeho webu přicházejí každý den z přirozeného, nebo placeného vyhledávání, ze sociálních sítí, nebo přímo zadáním adresy, kterou zahlédli na vašem autě. Ale drtivá většina z nich nepoptá a nenakoupí. To ale neznamená, že jste je nezaujali.

Různé studie odhalili, že až 2/3 lidí, kteří vás dnes navštívili a nenakoupili, by u vás nakoupili do jednoho roku. Prostě v době své návštěvy ještě nebyli v nákupní fázi (čtěte více o nákupní tunelu/trychtýři).  Jak se jim ale připomínat, aby na vás nezapomněli? Snadno – vezměte si na ně e-mailovou adresu a pravidelně s nimi komunikujte.

Já i klienti MD webdesign k rozesílce e-mailových kampaní používají  SmartEmailing. Na trhu však najdete řadu dalších alternativ.

ČTĚTE TAKÉ: Funguje e-mailový marketing? a Jak na zaručeně špatný e-mailový marketing.

TIP 9: PR články a zpětné odkazy

Další tip už patří mezi ty pokročilejší – jde o budování zpětných odkazů.

Jsou k tomu 2 důvody:

  • Publikováním obsahu se zpětnými odkazy posílíte pozice ve vyhledávači
  • Přes odkazy k vám přijdou návštěvníci, kteří se mohou stát zákazníky/klienty.

Počet a kvalita zpětných odkazů hrají zdaleka největší roli při určení vaší pozice na stránce s výsledky vyhledávání. Čím více na váš web vede odkazů z jiných webů, tím lépe (to jsem hodně zjednodušil, ale pro tuto chvíli to bude stačit).

Google lpí také na kvalitě obsahu a webu, z něhož odkaz vede. Takže byste měli vybírat pečlivě. Takový web, i obsah s odkazem, by měl být tematicky příbuzný. A web by měl být vyhledávačem hodnocený jako autoritní.

Najděte si tedy weby, na které chodí vaši zákazníci/klienti a jež jsou z vašeho pohledu dostatečně autoritní. A na nich publikujte články obsahující odkaz na váš web. Připravte se na to, že publikování každého článku vás bude něco stát. Ale na rozdíl od reklamy je takový článek s odkazem „navždy“.

VIP klientům MD webdesign se o tuto činnost staráme sami, protože vybrat správné weby, domluvit podmínky publikování a připravovat k publikování originální obsah (POZOR: nesmíte publikovat obsah, který už máte publikovaný jinde), stojí hodně času a úsilí.

ČTĚTE TAKÉ způsob 5 v článku 5 způsobů efektivní propagace webu.

TIP 10: Obsahový marketing

Návštěvníci vašeho webu a vaši potenciální zákazníci právě teď řeší různé problémy, mají různé potřeby, nebo sny. A hledají informace o tom, jak je vyřešit, uspokojit. A vy můžete být ti, kdo jim poradí a pomohou.

Stačí, když na svůj web/e-shop přidáte firemní blog či magazín. Pravidelným publikováním článků, které řeší problémy a potřeby zákazníků totiž:

  • Zvýšíte svou důvěryhodnost a dojem odbornosti u návštěvníků.
  • Získáte další možnosti, jak se zobrazit ve vyhledávačích, což vás nic nestojí (každý další článek je další možnost, jak se zobrazit ve vyhledávači).

Více jsem se obsahovému marketingu věnoval v několika článcích.

ČTĚTE TAKÉ články:

Publikování 2 článků měsíčně v blogu a vliv na zvýšení návštěvnosti webu z vyhledávačů

TIP 11: Diskuzní fóra

Tento tip se nebude hodit pro každého, ale může být velmi účinný pro profesionály na volné noze.

Vyhledejte diskuzní fórum, v němž lidé pokládají dotazy z vašeho oboru a komunikujte s nimi a raďte jim. Do podpisu svých zpráv umístěte odkaz na váš web. A pokud máte odpověď popsanou na svém webu, použijte odkaz na danou stránku při argumentaci.

Čeho dosáhnete?

  • Snadno a zcela přirozeně propagujete sami sebe a váš web.
  • Získáte cenné zpětné odkazy na web, přes něž jednak přijdou potenciální zákazníci, ale také vám pomohou posílit pozice webu ve vyhledávačích.

Závěrem

Věnujte pozornost propagaci vašeho webu. Snadno můžete získat nové zákazníky, kteří by vás jinak nenašli. A tito noví zákazníci vás mohou doporučit dál a vy získáte ještě více zákazníků. A přitom vás to v podstatě nic moc nestojí.

A pokud nechcete obětovat svůj čas a učit se nové věci, využijte odborníky na online marketing.

Podělte se o své tipy v komentářích pod článkem.

Přečtěte si také...

PDF knížka  3 nejdůležitjší zásady pro úspěch vašeho webu

Chcete úspěšný web?

Na e-mail vám pošlu knížku 3 nejdůležitější zásady pro úspěch vašeho webu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

© Martin Domes | všechna práva vyhrazena | Google+ | Facebook

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top